fredag 15 januari 2010

Och med posten ...



... kommer en liten ängel farande .., från landet Jämtland till landet Halland.

Nu dinglar den så vackert i fönstret .., snurrar lite hit och dit av värmen.


pv: titta så fint mot en enfärgad vit vägg ....!

Och tillsammans med ängeln .., en akvarell med minnen från somriga dagar på Österlen.

Avsändare? Jo, men den här rara madamen!



Och i ett annat kuvert som legat och vilat till sig sedan jul.
Avsändaren trodde minsann inte att mottagaren skulle kunna sjå sig .., men se, det gjorde hon!

Så här var det.

I höstas besökte bloggmadamen tillsammans med pensionatsvärden ön Ven och vi tältade (läs: någon frös nästan ihjäl ..) och dagen därpå blev det cykeltur runt ön (fruktansvärt kämpigt för vissa ..) och i Nämndemansgården, en gammal, fyrlängad gård där man äntligen kunde pusta ut en vänlig kvinna generöst visade oss runt .., där upptäckte jag ett så vackert lakan eller örngott.



Och så berättar avsändaren, en norsk pratglad madame vid namn Bente, att hon har försökt kopiera just det virkade mönstret och nu blev det ett vackert örngott som på rätt kudde förstås matchar soffan Ektorp.

Är det inte fina presenter, så säg?

Och när man lägger ut bilder så här .., så känns det som om man mallar sig eller nånting .., men det är INTE det som är avsikten.

Jag vill bara visa.

Det är så vänligt och så snällt så det är inte sant.

Från hjärtat tack! säger jag.

17 kommentarer:

Mian sa...

Åh fyller du år idag - det visste jag inte.
Varmt grattis Elisabet!

kram
från Mina

Mian sa...

Mian heter jag ju...
blodsockersvacka...
nu skall jag gå och äta lunch!

Elisabet. sa...

Mian: man behöver inte alls hålla reda på när alla fyller år .., jag är hopplös!

Men tack ändå .-)
Nu ska jag börja med lammsteken.

Evas blogg sa...

Så fint den hänger där ovanför orkidén, den lilla ängeln. Hoppas du får en fin dag! Jag kommer på virtuellt kaffe klockan två!

Elisabet. sa...

Mina: ja,det gör inget ,-)

Du vet väl att jag har virtuellt fika klockan två?

Blir det bra med kaffe?

Eva: ja, jag räknar med att du kommer, nylockad och fin.

Annas mamma sa...

Stort Grattis Elisabet, det blir födelsedagskaffe efter lunchen:-)

Christina sa...

Inte är det att malla sig - vänlighet smittar av sig och här sitter jag och känner mig glad när jag läser ditt inlägg och ser de fina presenterna :)

Tankevågor sa...

Det är inte alls att malla sig nej du visar verkligen din uppskattning och glädje över de fina presenterna!

Blir så förtjust i den där ängeln i fönstret! :-)
Vad fint det blev!!

Evas blogg sa...

Jag tycker inte heller att du mallar dig, jag blir glad över uppskattningen!

Elisabet. sa...

Christina, Londongirl och Annas mamma: javisst, klockan 14.00 pip!
Kaffe och gifflar. Hjärtligt välkomna!

Evas blogg sa...

Passar det om jag tar den svarta kjolen och den svarta tunikan? Eller tycker du det blir en tråkig klädsel på ditt kalas? Jag kan ta det nya röda julklappshalsbandet till, så piggar det upp lite :)

Bert sa...

Grattis från norr.

Elisabet. sa...

Eva: men nog känner du väl mig så pass .., man får komma som man är! Jag går omkring i kalasbyxorna .-)

Elisabet. sa...

Bert: det tackar man för!

Tankevågor sa...

....bra! Då behåller jag raggsockorna på fötterna för ni kanske har kallt där nere i huset i landet Halland?

Elisabet. sa...

Londongirl: det kan du göra .., fast jag har eldat friskt här på förmiddagen! Men raggsockor är bra att ha. Eller tofflor .-) Slå dig ner du.

-B- sa...

Takk for kaffen .....