söndag 28 mars 2010

Vid vattenhålet ...



När man har bestämt sig för att lämna det invanda och flytta till nånting nytt, nånting annorlunda .., då är det himla skönt att på den nya savannen hitta ett vattenhål.

En oas.

Det är precis vad biblioteket i Halmstad är för mig.



Där känner jag mig både trygg och hemmastadd.



Och när jag idag har en timme tillgodo innan tåget ska ta mig till Ystad, då slinker jag in på biblioteket.

(Men först har jag, av en slump bara, träffat pv:s rara moster Sonja på Åhléns och det är första gången jag i Halmstad möter någon som jag känner och jag blir så glad, så glad!)

Just ingenting gör jag.

Slår mig ner en stund, bara.

Tänker lite.

Just så.

3 kommentarer:

Kesu sa...

Biblioteket i Halmstad ÄR en oas. Jag var där förra veckan, när jag var hos pappa. Han bor ju, som du vet, bara tre bokkast därifrån.

Älskar det där biblioteket så jag förstår hur du känner. Blir glad varje gång jag ser bilder därifrån. Tack!

Elisabet. sa...

Kesu: senare, när jag väl bor där, får du hojta när du är på besök, så där hojt-hojt, så kan jag i alla fall fånga din vänstra hand .-)

Kesu sa...

Jamen det är väl klart! Vilken ära! Just nu tycks vi besöka Halmstad omlott, men när du väl slagit ner pålarna i landet Halland så :)