fredag 2 april 2010

Såja.


Nu har jag sett sex avsnitt på raken av den här totalt underbara serien och nu är den slut.

Det första såg jag då det sändes, de övriga alltså ikväll, i SVT-play.

Och om jag finge bestämma, då skulle den här dokumentärserien få vilket stort filmpris som helst.

Tack ”kvartersdoktorerna” Magnus Eriksson och Lotta Brohult och tack till dokumentärfilmarna Åsa Blanck och Johan Palmgren och tack till alla härliga patienter, däribland trummisen -tillika åttioåringen -, som jag genast sa måste ha sina rötter i Skellefteå.

Dethade han också.

3 kommentarer:

Mian sa...

Inte heller jag kunde vänta efter att ha sett det första avsnittet på TV, jag tittade på resten på SVT Play.
Suverän dokumentärserie.
Vilka sköna människor! Tänk att få ha sådana husläkare, vilken lycka.

doktorn sa...

Jag känner den gode doktor Magnus lite, och han är precis så bra som han är i TV-serien.
Jag är så glad att man äntligen lyckats fånga mitt jobb på ett klokt sätt i TV, svårigheterna och glädjen. Hurra för det, och Glad Påsk

Elisabet. sa...

Mian och doktorn: en alldeles fantastisk serie är det och jag är överlycklig över SVT som visar sånt här.

Och till dig doktorn: hälsa honom att man blir glad och varm och lyclig över att se såna människor, ja, Lotta också, för den delen!