onsdag 31 mars 2010

sigge är hemma ..!



Åååå, sicken glädje!

Och jag hör bilen komma och världens snällaste pensionatsvärd har låtit sigge nilsson komma ut ur buren, ja, i bilen alltså ..., ("jag tyckte så synd om honom ...", säger han) och sigge har en strut av plast runt halsen och kommer skuttande runt altanhörnet och när han ska ta sig över tröskeln, så slår han i plasten och jag ler för mig själv och känner hur mycket jag älskar den lille krabaten!

Halskragen åker av och från köket kommer pElle och noooosar och nooosar, såväl på sigges rygg, som i rumpan .., och sigge är jättehungrig och slukar maten och jag bara ler och slappnar av och pElle, han går och lägger sig.



Och när jag står där hukad med kameran, kommer sigge fram och vill kolla.

Som vanligt.

5 kommentarer:

Leina sa...

Han e go han Sigge.... Ler... Nu har jag påsklov... Såååå skönt...

Elisabet. sa...

leina: och nu är han riktigt pigg och smet ut när vi kom hem från kvällsprommisen och sen läser ju förstås pv på ett papper att nykastrerade katter helst ska vara inomhus ...-(

Elisabet. sa...

leina: och nu är han riktigt pigg och smet ut när vi kom hem från kvällsprommisen och sen läser ju förstås pv på ett papper att nykastrerade katter helst ska vara inomhus ...-(

Jom Manilat sa...

...sigge är jättehungrig och slukar maten...

Ja, något roligt måste han väl ha...

Anita sa...

Åh, han verkar ganska pigg trots allt lille Sigge!

Han är allt go den lille..