onsdag 21 april 2010

I alla fall en åsikt ...

Det är sannerligen mycket här i världen som jag inte begriper mig på, men det finns en sak som jag för mitt liv inte förstår .., och det är när älskarinnor hit och dit träder fram i pressen och berättar att dom har haft eller har ett förhållande med en gift eller "upptagen" man.

Typ Tiger Woods alla madamer.

Typ den här kvinnan.

Och ja, jag inser att kvällspressen säkert jagar dem med blåslampa för att få dem att avslöja nånting - nåt riktigt smaskigt ! - men jag förstår ändå inte varför älskarinnan/älskaren ska berätta och okej, kanske hälften av dem inte säger ett pip och likväl blir fuskciterade, men då återstår ju likväl femtio procent?

Vad vill man uppnå?

Kändisskap?

Att få synas på Se og Hörs löpsedel?

Är det ren mediapilskhet?

Nej, jag fattar det inte.

(Det är nu inte så ofta som älskare träder fram, nästan aldrig, dom blånekar oftast, men jag tycker likadant om dem).

13 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Jag håller i och för sig med dig - men kan det finnas ett hämndbegär med i bilden kanske? Ibland.

Elisabet. sa...

Love, literature ..: ja, fast hämnd för vad?

Som Tiger Wooods, nog visste väl alla vem dom gick i säng med och att han var gift?

Det är ju högst frivilligt.
Jo, så tänker jag nog .-)

Peter sa...

Svaret tror jag är tämligen enkelt. Det skrives med siffror.

Människor vill läsa, och riktigt gotta sig i allt som sker i kändisvärlden...särskilt det som handlar om otrohetsaffärer.
"Vi var intima", är en säljande mening.
Tidningar betalar bra för ett avslöjande av detta slag, och med rätt PR-konsulter blir dessa kvinnor också inbjudna att sitta med i någon tv-soffa...vanligtvis i någon reklamkanal.

Det finns ett namn för kvinnor som sysslar med denna typ av verksamhet...hrmm, avstår...

Hälsar gör herr fotograf

Evas blogg sa...

Man kan göra på olika vis för att bli känd och få bekräftelse. Det finns bättre och det finns sämre tillvägagångssätt. Vad jag tycker om detta sätt......sämre.

Elisabet. sa...

Peter: ja, fast det gäller inte enbart kvinnor .-)

Eva: exakt!

Turtlan sa...

Pengar!
Just det, pengar tror jag.

Och Publicitet!

Å denna Jonas kommer alltid vara Maddes ex...han som var otrogen tänker jag.

Carita sa...

Angående det här med hämnd och hämnd för vad och att alla visste att Tiger Woods var gift så tror jag att det ibland handlar om att en del vill avslöja vilken slusk en allmänt omtyckt person egentligen är snarare än att ta en personlig hämnd. Men jag förstår ändå inte varför man vill exponera sig själv i media.

Elisabet. sa...

Turtlan: om det nu blir slut mellan dem ....?

Carita: ja, fast det resonemanget förstår jag inte? Jag menar att man vill visa vilken slusk han eller hon är.Okej, om jag hade blivit TVINGAD att vara med honom, då .., men inte annars.

Steel City Anna sa...

Tänk, inte hjälper det att vara prinsessa om man vill ha en trogen karl. Men varför ska vi behöva veta det? Ja, jag håller med, dålig stil oavsett anledning av kvinnan ifråga. Onödigt. Ett brev till prinsessan hade väl varit mera lämpligt.

Elisabet. sa...

Anna J: ja, fast varför skulle jag som älskarinna skriva till hans fru eller fästmö?
Det skulle aldrig falla mig in .-)

Ja, det är knepigt det här.

Carita sa...

Jag tror det finns dom som anser att de själva är skuldfria även fast de inte blivit tvingade, dvs att de resonerar som så att Tiger Woods (eller vem som helst) är en slusk som varit med hur många som helst även fast han är gift, men att de själva inte har något att skämmas för eller att de inte har gjort något fel så länge de själva var singlar vid tillfället och helt enkelt valde att ta för sig (eller inte visste något). Sedan är det ju naturligtvis en helt annan fråga om man personligen köper detta resonemang.

Elisabet. sa...

Carita: jo, det tror jag också, att det kan vara så alltså. Men jag förstår det inte ...,-)

Annas mamma sa...

Nej jag förstår inte heller och inte begriper jag mig på alla dessa karlar heller....