måndag 19 april 2010

Sommaren 1992


Det var nog blodsockerfall som fick mig så irriterad ...
Ren och skär hunger.
Men fiskpinnar fixar allting.
Längst uppe till höger på varje sida, noteras hur många ägg hönorna har värpt.
Den här dagen var det ett enda ... som sonen tappade.

Vår sista sommar i Malå.
Exet var då, som så många andra poliser, kommenderad till Göteborg, där fotbolls-EM pågick.
Själv var jag hemma med barnen.

Och det var Midsommar.



Sicken tur ....!



Sexåringen och hans mamma.



När Danmark helt otippat vann mot Västtyskland, ja, då visste min glädje inga gränser!

Jag satt i vardagsrummet och hade tv-ljudet på högsta volym.

Och jag minns att när slutsignalen gick, spelades detta.

Hade jag vågat .., hade jag tagit bilen och kört runt i Malå och tuuuutat!

Ja, just så glad var jag.



En trött liten
Anders.
Och snart ska han ut och tjänstgöra som polisaspirant.



I det som en gång i tiden var hundgård, där bodde då våra höns.

Min pappa hade byggt en slags bänk där stövaren Buster ofta låg och gonade sig i solen.

Under den bänken - som så småningom rasade omkull lite - huserade hönsmadamerna.


// Angående musiken och Freddie Mercury ( född Farrokh Bulsara i Zanzibar) så kan man läsa följande och sedan konstatera att herr Mercury var en generös männniska.

"I sitt testamente lämnade Mercury majoriteten av sina tillgångar, inklusive sitt hem och inspelningsrättigheter, till Mary Austin, och resten till sina föräldrar och syster.

Dessutom gav han 500 000 pund
till sin kock Joe Fannelli, 500 000 pund till sin personliga assistent Peter Freestone, 100 000 pund till sin chaufför Terry Giddings och 500 000 pund till Jim Hutton.

Mary Austin bor fortfarande i Mercurys hem, Garden Lodge, Kensington, med sin familj.
"

9 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vilken härlig dagbok! Skriver du fortfarande sådan?

Elisabet. sa...

Eva: nä, nu bloggar jag ,-))

Monet sa...

Det där är ett bra botemedel mot förkylning. Man kan bli sittande i timtal med gamla bilder. Och dagböcker också för den delen.

Hoppas det hjälper. Och du brukar ju bara vara förkyld en dag, eller hur?

Elisabet. sa...

Monet absolut! Men när Tina ringde från jobbet och sa "kommer du imorgon ..?" och jag svarade .."ja, vad tror du själv ..?, så sa hon "NÄ, jag ringer in en Store Support."

Jag är så dundersnuvig.

cruella sa...

Den finalen såg jag på en pub i Dublin tillsammans med fotbollstokiga irländare och segerrusig danskar. Jag och M var helt nyträffade, så där att vi inte ens riktigt visste vart det skulle bära hän:-)

Fina bilder, tänk vad tiden går. Allt är nyss.

Evas blogg sa...

Krya på dig!

qi sa...

Oj, vilka fina minnen! Och Freddy Mercury, vilken fantastisk, passionerad artist!

Och stackars dig Elisabet som är så förkyld... Men du har ju tagit väl vara på tiden hemma tycker jag, Mycket bättre än om du hasat dig till jobbet och smitta ner andra.

Elisabet. sa...

cruella, Eva och qi: har nu med budbärare från affären fått hem snytpapper och Alvedon. Halleluja!

Tack Eva för telefonpratet!

Ingela sa...

Jag såg ju "We will rock you"-musikalen i London (som var sådär) och fick ett musikåterfall. Queen snurrar nu i spelaren i bilen och har även skickats till mobilen. Den musiken håller väl fortfarande. Till och med ungarna tycker att det är urbra.