söndag 30 maj 2010

Mors Dag ...


Brev från mamma till Anders.


Och idag är det Mors Dag.


Jag hoppas att du har det bra mamma, var du än befinner dig.

Och du ska veta att jag tänker på dig nästan varje dag.

Ibland tittar jag in på Ejdern och ser hur dom har det.

Till en början översköljdes jag av rörelse var gång jag såg det som var ditt rum, nu går det bra.

Nu kan jag stå där och surra med Eva-Lena och Marie och dom övriga och det känns okej.

Alldeles för sällan besöker jag minneslunden där du ligger i en ask av papper, under själva gräsmattan.

Jag försöker verkligen att känna efter om du är där, men det lyckas aldrig.

Ofta önskar jag att vi hade lagt dig i en helt vanlig grav, så där så jag hade kunnat plantera blommor och göra fint och småprata lite med dig.

Nu känner jag mig bara vilsen när jag står där på kyrkogården.

I morgon ska Anna tävla med sin häst Taurus.

Hon pratade om dig via facebooks chatt ikväll.

Ha det nu så bra mamma.

Stor kram från mig och träffar du pappa, så hälsa till honom och säg att Anders blir färdig polis om två veckor!

Eliza.

6 kommentarer:

anna of sweden sa...

Så fint skrivet, Elisabet.

Kramar!

bettankax sa...

..och jag blir så rörd så tårarna trillar. Jag vet att det går bra att leva utan sin mor, men ack så tomt det kommer bli den dagen(om nu det går i "rätt ordning"? det gör det dessvärre inte alltid...ju)
Kramar från en mor till en annan:)

S o F sa...

Känner likadant när det gäller min mamma och hennes begravningsplats, som är på samma sätt som för din mamma.

Jag är nästan aldrig där...känner ingenting - för anonymt.

Hade jag fått bestämma hade det blivit en grav med sten, som jag m.fl hade fått "sköta om".
Pappa gjorde som mamma uttryckligen hade önskat, en placering i minneslund så ingen skulle ha "besvär" med hennes grav.

Men mamma lilla, vissa "besvär" utför man med glädje.

Söndags och Morsdags-kram!

AP sa...

Jag börjar också gråta...(tuffa Anna, hur är det möjligt). Grattis på din dag! Den bästa av mammor är vad du är! Fast särskilt mammig är du sannerligen inte, det var inte mormor heller. Och kom ihåg - det var något snällt sagt, den bästa tänkbara komplimangen! Kram

Hedgren sa...

Så fint! Och så typiskt dig, Elisabet! =0)

Elisabet. sa...

anna of sweden: ,-)

bettankax: ja, jag förstår att du kanske tänker extra-mycket på allting just nu. Hoppas att din mamma kryar på sig!

S o F: det är underligt .., jag var ju verkligen av den åsikten att minneslund skulle vara så bra, liksom mamma var.
Nu ångrar jag mig sååå.
Det känns bara tomt.
Jag tror att människor behöver ha en grav att gå till.
Hos pv ska jag allt göra en egen liten "grav" .. jag får väl gräva ner något brev från mamma och låtsas att hon ligger där .., eller hennes kofta? Ja, så kan man göra.

AP: ååå, jag hade så gärna velat vara mammig .., det är ju min DRÖM! Eller var .-)

Hedgren: tycker du? Kram på dig!