onsdag 2 juni 2010

Kanske en insikt .....?


Det viktigaste i livet är förstås inte att ständigt gå omkring och vara saligt lycklig.

Alldeles bestämt tror mig tillhöra de förnöjsammas (enfaldigas .., tycker nog många) skara, vi som blir glada och lyckliga av nästan ingenting och som inte bryr oss så mycket i karriär och status hit och dit.

"Å, mamma, du är som tjuren Ferdinand ..", sa yngta dottern en gång.

Joo.

Det kan nog ligga nånting i det.

Om lycka kan man hur kan man hur som helst läsa om här.

Hos madame M.

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Det du behärskar är en stor konst! Förnöjsamhet verkar vara struket ur dagens samhälle, vi ska hela tiden sträva efter att konsumera mer.

Jag övar mig dagligen på att vara nöjd och tacksam för att jag har det så bra på så många sätt. Det är inte samma sak som att bara slå sig till ro och sluta drömma - det kan man förresten göra under korkeken.

Ofta ofta hör jag mina kollegor prata pengar - det ska resas hit och dit... och då tror jag att jag är ganska ovanlig som nöjer mig med att drömma om det jag har råd med. Jag måste inte till Thailand eller Kina... eller ha en ny iPhone varje kvartal.

Nej, jag är så nöjd med ett nytt kök vart 25:e år...