torsdag 3 juni 2010

Ikväll ...



... hade jag kunder i kassan som visade sig komma från Singapore!

Javisst.

Från Singapore till Ystad!

Och sedan vidare till Norge, Finland och Danmark, fast kanske i omvänd ordning?

Många tyskar handlade också - trevliga och vänliga allesamman - och jag plockar fram grundskoletyskan från 1969 (tack magister Carl-Olof i din himmel!) och tänk .., dom förstår vad jag säger!

Ett pensionärspar boendes i Hudiksvall hamnar också i min kassa.

"Du är väl från Västerbotten, eller hur .., ja, min dotter bor i Vännäs och där pratar dom nästan så där som du ...", säger mannen leende.

Och så var där ju tösen Tindra som glädjestrålande berättade att hon idag hade badat i havet.

Faktiskt.

2 kommentarer:

Inkan© sa...

Ach no -Guten Tag Elisabeth - den gamla skoltyskan lever sitt eget liv någonstans i förlängda i den lägre delen av hjärnan... hm

MEN å vilken underbart blå färg du förevigat. Undrar vad den nyansen heter. Och vilken underbar annonstavla- fylld av spår.
Jag håller på att måla med blått just nu - en stol och två gamla hyllor.
Och även om min färghandlare blandade till en bra nyans - så kanske jag valde fel...ändå? Blir tveksam när jag ser din blå färg här.

Elisabet. sa...

Allra käraste Inkan: ja, visst är den vacker den färgen!

Den finns på anslagstavlan i Skipås, inte långt från pensionatet och jag föll pladask för den!