torsdag 24 februari 2011

Fotoutmaning ...


BSK, flickor -97, har vunnit Gothia Cup.
Då blir mamman så lycklig att tårarna nog kommer!

Bild nr 9. Någon i din släkt.

Det får bli äldsta dottern det, Maria.

Maria är ett sant Lejon .., hon tycker om att leda och dirigera och redan som tonåring ordnade hon bussresor till Lycksele eller Arvidsjaur och så ringde telefonen hemma hos oss om kvällarna och vi fick skriva upp vilka som skulle boka plats i bussen.

Det handlade om dans förstås.

Maria är också en hejare på att "hinna med" och till skillnad mot sin mamma, som gärna vill ha hela dagen på sig om tio personer ska komma på middag, börjar Maria med detta en timme innan gästerna ska komma och det mest underliga är att hon hinner.

Aldrig att jag begriper hur hon bär sig åt!

Hon är glad och sprallig och en av de mest positiva människor jag vet, men när hon är hemma hos sig själv, kan hon dra sig undan och ligga i sovrummet och vila och vara alldeles tyst.

Tålamod är inte hennes bästa gren .., och hon har ett enormt behov av att ha ordning och reda.

När jag - i smyg - tittar i hennes byrålådor eller linneskåp, är det knappt jag tror att Maria är min dotter!

Nånting mera?

Hon är orädd och lättrörd.

Och en helt underbar mamma!

Vad då? Bara en massa skryt?

Absolut!

Det är det mammor är till för och jag är ju faktiskt mamma.

4 kommentarer:

AP sa...

Och en alldeles underbar syster. Den bästa man kan tänka sig! Jag är lyckligt lottad!

Dessutom är hon extremt rolig. Jag vet ingen som är så rapp i tanken och munnen som Maria. Och modig. Aldrig rädd till skillnad mot mig...

anna of sweden sa...

Så fint att läsa. Och ännu roligare för Maria att läsa! :)

Elisabet. sa...

AP: ja, tänk att systrar kan bli såna vänner i mogen ålder .., jag minns hur ni kunde vara i tonåren ,-)

anna of sweden: absolut! Jag ska nog visa henne, ifall hon missat det, ja, lillasysterns snällord.

Anonym sa...

Godmorgon!!
Det var det värsta vilka fina rord! ;-)
Detsamma syster yster!!
Kan bara tillägga att jag börjar ha grym Stafettvasan-ångest..ha,ha
Puss på er!