torsdag 31 mars 2011

Dagens "På jobbet" ....


Ett rekommenderat brev till Kambodja, jo, det blev spännande att hantera den biten.

Trevade mig fram i menyn .., ringde sedan Postens support (en vänlig kvinna) då jag kände mig aningen osäker

"Ja, hej du, Elisabet här på Hemköp i ..., nu ska jag skicka ett rek till Kambodja, men du ..., ska det inte skrivas inte ut någon lapp för avsändaren ..., så där som det görs vid inrikes rek ...? Inte det? Å, I love You! Då har jag gjort helt rätt!"

Det visade sig att allt var som det skulle.


Nu åker två böcker i ett grönt rekommenderat kuvert till en ung man som bor på ett hotell i Siam Reap.

I Kambodja.

Vare sig postnummer eller gatuadress fanns förstås.

Och glädjen är nästan obeskrivlig när man lyckas.

(Senare förvandlas man till biljettförsäljerska. Jo, då ska en gladlynt herre hämta ut biljetter till Halmstads hemmamatch i fotboll i helgen. Ny pärs. Man hinner knappt pusta ut efter den första, så kommer nästa .., men jag s k a lära mig detta så det sitter som ett rinnande vatten!)

Inga kommentarer: