onsdag 30 mars 2011

V A R N I N G ....

Om ni i morgon hör eller ser på nyheterna att någon som handhar a-kasseuppgifterna (dom huserar i Östersund) har begått harakiri, så skyll på mig.

Den pappersexercis som susat fram och åter mellan Stensjö och Östersund är inte liten.

Och varje gång får jag ett nytt mantra, det är rena moment 22.

Till slut bad jag dem stryka mig ur registret; jag struntar i pengarna!

Fick svar av en kanslist som heter"Gerd" att det går inte.

"V.g. fyll i kassakorten för vecka 4 och 5", skrev hon.

Ikväll blev jag galen och skickade sju veckors kassakort rakt av.

Gerd kommer att gå i backen när hon öppnar sin mail i morgon.

10 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ska hålla utkik efter arg dam i morgon :)

anna of sweden sa...

Oj, det låter ju nästan som dusterna med mitt försäkringsbolag! Lycka till!

Steel City Anna sa...

Men hur tråkigt det än är för dej att skicka papper, tänk då hur outsägligt tråkigt det måste vara för Gerd att FÅ alla papper och inte bara från dej utam många andra, och måste gå igenom dom och leta efter meningslösa fel som ändå har någon slags påtvingad mening av Gerds chef.

Så brukar jag tänka när jag blir trött på byråkrati.

Turtlan sa...

Vi kanske kan be Ulla Mona i den staden gå och stööta Gerd?

Måste vara väldigt tålmodiga människor som jobbar på A kassorna!

Följer nästa kapitel med spänning

Turtlan

Tankevågor sa...

Vilket jobb!! (För både den som ska skicka och den som ska ta emot och hantera det)
Verkar lite ålderdomligt system på något vis....går det inte att göra på datorn?

// Lisbeth

Elisabet. sa...

till alla: det GÖRS på datorn .., och det är säkert inte G:s fel, utan systemet är så krångligt när man inte arbetar EXAKT antal timmar varje vecka och har ett s.k. "nystartsjobb".

Då förändras procentsatsen (av den från början uttänkta arbetstiden) och det är då allt börjar.

Anonym sa...

Fast jag måste lite protestera, när vi satte oss med detta igår så var det ju gjort på 10 minuter.
Om det var rätt gjort, däremot, det får tiden utvisa.
PV

Elisabet. sa...

pv: men för mig var det bökiga att det INTE gick att stryka det hela och vänta du, vi har fått godkännande ännu ...

Cecilia N sa...

Minns när jag sjukanmälde mig nån gång före barnas tid.

Då skulle man berätta hur mycket man skulle ha jobbat. Men det kunde jag väl inte veta som springvikarie heller!

Till slut skrev jag ett långt brev i A4-format och förklarade hur allt stod till och som inte gick att hitta några rutor för och fanns det rutor så var de alldeles för små ... (jo, namn och adress och sånt funkade ju ...)

Sen skrev jag under blanketten in blanco och bad dem fylla i resten, de som begrep sig på't.

Sen ringde det en snäll flicka från FK och frågade lite kompletterande frågor och förklarade att eftersom jag var intresserad av heltidsjobb så skulle jag ange heltidsjobb.

Då bidde jag lite lycklig.

Elisabet. sa...

Cecilia N: nej, det är det som är kruxet för mig .., det är ju så varierande tider jag jobbar .., men dom vill ha EXAKT procentsats.