torsdag 31 mars 2011

Hela tiden något nytt ....

Igår två brev som skulle skickas som Express (varav det ena till Norge) och tänk, jag fixade dem alldeles själv!

Ett tredje tog chefen och Mattias hand om (krångligt värre).

Dyrt är det, 95 kronor extra.

Nåja, det går framåt.

Och ni anar inte (eller det kanske ni gör) hur många paket som hamnar fel, som kommer till helt fel postutlämningsställe!

3 kommentarer:

Cecilia N sa...

Jorå. Jag minns hur jag med hjärtat i halsgropen inte fick ut ett paket som jag redan betalat drygt 700 spänn för. Min lapps nummer fanns inte registrerat i paketutlämningen.

När jag för tredje gången på lika många dagar försökte få ut det så kände en av tjejerna igen mig. Mitt paket hade hon hittat! Då visade det sig att min avi hade ett annat nummer än paketet ...

Brevbäraren har antagligen tagit fel lapp på nåt sätt. Himla fiffigt system det där ...

Kan de inte på nåt vis fotokopiera paketet till avin?

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

Cecilia N: så här gör vi.
När paketen kommer, tar man en scanner och klickar på "ankomstregistrera paket". Sen för man scannern över paketets streckkod och så lägger man paketet på resp. hylla .., t.ex. A1 och då drar man scannern på streckkoden som sitter på just den hyllan.
Så, då är koden förbunden med hyllplatsen.
När du då kommer med din avi, så läser man - med en annan scanner - av din streckkod och då, på skärmen, tjoppar det upp hyllplats och ditt namn och så när man har hämtat paketet, scannar man av koden på paketet och så är det hela ur världen.

Det är så genialiskt enkelt.

Ofta kommer dock post till fel utlämningsställe.