fredag 1 april 2011

framför tv:n


skavlan och a-ha-mannen med spretigt hår

och arja från finland

och mannen som spelar violin i raketfart

där är också den underbart kloke yusuf

- han -

som en gång var cat stevens

och nu sitter där med grått hår och skägg

och mest liknar en snäll farbror

och sjunger så att nackhåret reser sig

sist av allt lykke li

hela tiden tänker jag på

att jag såg henne sitta i en enormt lång bil

det stod lykke li på utsidan

hon vinkade till människor som stod på trottoaren

ystad ?

stockholm ?

sen kommer jag på

att det nog var i london

jag var just på väg över gatan

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Tack för tipset för som jag gillar A-ha! Nu har jag kollat in början av tv-programmet på Svt Play. Morten Harket från A-ha, han är stilig han! Men vad jag reagerade på är att mannen får applåder från publiken när det visar sig att han har 5 barn med 3 olika kvinnor. Här i England har den svenska kändisen Ulrika Jonsson fått ta så mycket skit för att hon har 4 barn med 4 olika män. Undrar om hon fått applåder om hon varit man...

Anonym sa...

Lykke Li såg vi på Arlanda, namnet stod på ett gitarrfodral. ;-)

Steel City Anna sa...

Det var en lite underig applåd tänkte jag också på. Annars tyckte jag violinisten var charmigast :)

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, det var underligt, det håller jag med om .., rent av fånigt!

Anonym: ,-)

Anna: otroligt charmig!