tisdag 29 mars 2011

Insikt nr 400 ...

Att komma hem till staren som flöjtar från tv-antennen ..,till en apelsinfärgad sol på väg ner i havet .., till ja-må-hon-leva-sång och Emma som blir fjorton år och som skickar ett sms där det står "jag älskar dig mormor" .., till dukat bord .., till kycklingsallad och ett glas rött vin.

Och på tv Skellefteå AIK - Luleå i hockey (heja Skellefteå, där, på BB, föddes två av mina tre barn, ett i augusti 1972, det andra i juli 1986 ...) och mellan varven - fotboll från Råsunda - och pElle i mitt knä och sigge som jaaaaamar och vill ut.

Allt det .., är ingenting annat än ljufvligheter.

Mer behövs inte.

6 kommentarer:

Linda sa...

Jag kom också hem till middag. Det är inte ofta eftersom jag slutar tidigast, och då uppskattar man det så mycket!
När sedan Ebban pillade i sig lite så kändes det ännu bättre.
Men den där pippin klarar jag mig utan :)

Elisabet. sa...

LindaLotta: fy skäms på dig .., herr Stare som är så fin ,-)

STORARTAT! sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
STORARTAT! sa...

Åh, viket vackert fågelsvirr!
Och skulle du vilja ha mer vackert till dig själv så har jag just nu en liten tävling eller lotteri kanske man ska kalla det på min blogg. Där kan du vinna en limegrön lång sjal i hellinne. Kom dit och var med - du som älskar linne!!
Annela

Bert sa...

Hm!

;-)

Elisabet. sa...

Annela: jag skuttade in bums ,-)

Bert: ja, nu tar nog SAIK er!