torsdag 11 augusti 2011

Auktion igen ...


På söndag, när jag arbetar, är det återigen dags för auktion i Heberg.

På nätet kan man redan i förväg se vad som kommer att bjudas ut.

Den här fåtöljen, t.ex. och gissa, om jag gärna vill ha den!

Utropspriset är 60 kr .., den är uppe i 80 kr nu och jag ska nog bjuda jag också.

(Pv deppar ...).

Visst är den läcker!

Kan det var en Carl Malmsten, tro?

(Har nu googlat .. jodå, det är det.
K a n s k e.
Och blir priset som på den auktionen .., då avstår jag nog.)




En Karl-Johansoffa .., utropspris 60 kr.

Förra gången gick en likadan för 380 kr.

Den här skulle ju passa som bäst i det nya vardagsrummet, det som inte är klart ännu.



Och här är nånting för pv ..., jag är helt förvissad om att en sån här grupp inte går på tusenlappen ens.

Återkommer när auktionen är överstökad.

15 kommentarer:

annannan sa...

Men du - är den i bra skick så är den värd det, Malmstenfåtöljen!

baratradgard sa...

Spännande med auktioner! Var i en dansk antikloppis för nån vecka sen och hittade ett gammalt, danskt handmålat brickbord. Gult med blommor. Står läckert mellan fåtöljerna i vardagsrummet.

Det Mörka Hotet sa...

Skämtar du, eller...?! Karl-Johansoffan ser ut att vara värd flera tusen!

Elisabet. sa...

annannan: men jag ju nyss köpt moped .., jag har inte råd med sju tusen för en fåtölj ,-(((
Men visst är den VACKER!

baratradgard: man blir som besatt nästan .., när man ser hur man kan fynda på auktioner och loppis! Hur roligt som helst är det. Det säljs även vidunderligt vackra lakan med broderier .... ,det ska jag också bjuda på.

DMH: ja, visst var det ett fynd!

gunnar i vaplan sa...

Ar ganska säker på att det inte är en malmstensfåtölj utan ett försök till en kopia. Kolla in bakre benen och ryggstödsknapparnas placering och antal och dessutom armstödens form.
Men den är fin i alla fall och nån hundralapp kan den väl vara värd ;-)

Cecilia N sa...

Man ska provsitta innan man budar!

Jag minns en jättehäftig soffa på en auktion. Vi föll pladask. Men när vi satte oss fick vi en bräda i svanskotan. Den hade behövt en synnerlig renovering i innandömet. Och då hade ju det häftiga tyget fått stryka på foten.

Så vi köpte en annan. 25 kr kostade den. Den höll i 6 år, tills sonen spydde i den.

Elisabet. sa...

gunnar: ja, men det var ju trösterikt .. nåja, den är redan uppe i mer än 25 kt ,-(

cecilia n: det hinner jag inte .., vi kommer säkert att få soffan och få en bräda i rumpan ,-)

mellansystern sa...

Tjena jag ler och ser släktlikheten, att planera möblering innan rummen är färdigbyggda. för mig är det inte soffor och fotöljer utan skåp som är så vackra och användbara. Gemensamt tror jag att vi båda har snälla och tåliga män, vilket måsta vara en stor fördel.

Kram från kusinen

Elisabet. sa...

mellansystern: förra gången såg jag ett teakbord med stolar som skulle passa PERFEKT i det nya vardagsrummet! "Men var ska vi ha det tills dess ...?" sa pv häpet.
"I vardagsrummet, det som inte är klart ...!" sa jag.

Men se, där fick jag ge mig ,-)

Turtlan sa...

Å den gröna fåtöljen gillar jag som vän av GRÖNT! Gillar!!!

Jag tror att en äkta Malmsten brukar ha en etikett i metall bakpå ryggen. Tror... vet inte men tror mig hört.

Kanske en julklapp på förhand från PV ifall han vill ha hjälp med inköpsförslag ;-))

Bloggblad sa...

Den gula gruppen kunde komma från mina föräldrar... Exakt likadan soffgrupp köpte de när vi lämnade Frälsis. Med soffgrupp förstod jag mjuka härliga dynor att krypa upp i, jag var gråtfärdig när jag kom från skolan och fick se det här hårda obekväma som man inte fick mysa i! Men så räckte den resten av deras liv.... 30 år utan fläckar...

Skulle vara intressant att veta vad den gick för sen - vi fick den värderad till 3000 och brorsdottern ville ha den (fast jag tror nog att hon inte använder den, hon är mer åt ulltottshållet.)

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, visst är den helt ljuvlig!! Jag ska be att pv åker dit på lördag (det brukar vara visning då ...) och kolla. Han vill absolut inte ha den ..,.-))

Bloggblad: på rätt ställe är den säkert hur fin som helst, men jag sitter nog hellre på golvet än har en sån soffa .... Elegans är inte my cup of tea.

Lena sa...

Nu har någon bjudit 1000 kronor på den gula soffgruppen. Det är inte jag , jag lovar!

Anonym sa...

Nej, den gröna fåtöljen är nog ingen Malmsten. Kolla originalets kantband, knappar och ben. Men den ser himla skön ut. Bjud, tycker jag, särskilt om PV kan provsitta innan.
Biggan utan inlogg

Elisabet. sa...

Lena (tack för senast ,-): inte jag heller ,-) Men i ett café eller i ett hem där det passar .., så blir det ju ändå billigt!

Biggan: det kanske är Ikea ,-)