måndag 8 augusti 2011

Ett kvällsfönster från Ystad ...



Från den rara Linda i Skåne - Ebbas mamma -, kommer den här bilden.

Så här skriver hon:

"I torsdags följde vi upp vår tradition, den årliga sommarkvällen med middag på Marinan i Ystad.

Första gången jag var där, var jag egentligen inte där.

Det var sommaren -09, jag var nyförlöst och babybluesig.

Andra gången, sommaren -10, satt en 1-åring mitt emot mig och strålade ikapp med solen.

Tredje gången, torsdagen den 4:e augusi 2011, då hade jag världens finaste 2-åring bredvid mig som åt med god aptit!

Första gången var du med oss.

Vi saknar dig varje år.

Fönstret är till dig, Elisabet.

Kram Linda med familj."


Älsklingssandalerna i sanden vid Marinan.


//Ja, LindaLotta vet verkligen vad Marinan betyder och har betytt för mig!

Så många härliga hjärtevärmarminnen jag har därifrån!


Detta, till exempel.

Eller den här kvällen.

Och den här!

Om om två veckor, lördagen den 20:e augusti, ska vi äta middag där, tillsammans med min störstasyster! Halleluja, så roligt!

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Om det inte hade varit ett sånt busväder när vi var i Ystad nyss så hade ett Marinanbesök suttit perfekt!

En annan gång kanske :-))

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, Marinan är sannerligen värd ett besök .., jag hoppas verkligen att det är fint väder när vi åker till Ystad, så där så man kan sitta ute och äta och ha fötterna i sanden!