fredag 12 augusti 2011

Vid halv elva ...


Sedvanlig promenad med den alltid så glatt svansviftande krabaten.

Solen mot ansiktet.

En hundvalp som jagar fjärilar.


I dikesrenen blommar blåklockor, rölleka, renfana och den här skönheten som jag ännu inte blivit presenterad för.

Småfåglar kvittrar.



Vid "polska ambassaden" ser det ut så här.

Jag lovar, jag har inte trixat med färgen på gräsmattan!

Nu återstår två timmar av frihet, sedan arbete till åtta.

Därefter jobb lördag och söndag och så .., en veckas semester!

5 kommentarer:

cruella sa...

Åker- eller fältvädd. Visst är de finaom än doftlösa! Finns en variant som nästan doftar tazett också - luktvädd. Lägre och växer i tuvor på sandig jord. Ganska sällsynt har jag för mig.

Elisabet. sa...

cruella: vilka kunniga bloggvänner det finns! t a c k!

Mian sa...

Vad många vackra himmelsbilder du har plåtat på sistone!

Steel City Anna sa...

Väldigt vackra bilder igen! :)

Elisabet. sa...

Mian: men det beror på att himlen är annorlunda nu än tidigare i somras. Mer av såna här ulliga moln ,-)

Steel City Anna: å, grattis på din födelsedag än en gång!