torsdag 11 augusti 2011

Här och nu .... igen.


Om man börjar arbeta klockan två, hinner man med att leva också.

Så vi går på promenad, den lille svarte krabaten och jag själv.

Nere vid badviken ser jag en enda modig människa som badar, för övrigt är stranden tom.



Nära båthamnen .., då passerar vi alla islandshästarna och plötsligt går harry fot.

Svansen har han - av någon anledning - mellan benen.

Ååå, så spännande det är!



Idag doftar det mer höst än någonsin .., jag räknar till tre sädesslag längs promenaden.


Och här ser jag ett rådjur som går längs skogsbrynet.

Mot väster .... mörka moln!


Allra längst bort i bilden .., just där det är som mest blått .., ser jag tre segelbåtar.

Bakom oss är himlen ljust blå.

Och det är varmt och skönt och jag norpar mig syrliga björnbär och ser en liten fågel som flyghoppar mellan ljungtuvorna .., en helt ny bekantskap .., stjärten har en vit - alldeles tydlig vit - fläck.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev det väldigt fel.
Scrimett var kontrollordet.

Jag provar igen:

Hej.

Jag fastnade för "Här och nu - igen", jag är en härochnumänniska, för i nuet är allt som det ska, och i nuet finns ingen ångest eller oro. Allt bara är.

Där jag bor, Nära Havet, är jag intensivt närvarande och observerar molnen, de mörka över Ormviken eller de rosa i nordväst. Ínuti finns en rebell som inte vill lyda, och inte tänker göra det heller, inte ens chefer vill jag lyda, men det finns ett undantag och det är vädret.
Jag böjer på nacken och stannar ödmjukt hemma med båten när det blåser 9 m/s från norr. Jag lägger mig platt.
Direkt och utan omsvep.
Det här blir nästan en egen blogg, fast jag skulle bara fråga dig, hur jag gör om jag vill följa din blogg, för det vill jag.

Elisabet. sa...

Ordrike: jaaadu .., det är väl bara att klicka på följa eller nånting sånt .. jag vet faktiskt inte ,-)

Själv är jag ju så bekväm, så jag skuttar mellan dom jag har i länklistan och som har uppdaterat.

Tittade in hos dig - vilken fin blogg du har -!

SoF sa...

Är det konstigt att man älskar att titta på moln, och molnfotografier...
Näpp!

Glada sensommarhälsningar!

Mian sa...

Jag trodde att du hade semester denna veckan?

Elisabet. sa...

SoF: nädu, det är verkligen inte konstigt ,-)

Mian: nästa vecka! Här pusslar vi och byter tider och har oss, så inte harry ska vara ensam mer än två timmarspass.

Steel City Anna sa...

Åh så vackra bilder!

Guy sa...

Underbara molnbilder!

Fourmum sa...

Vackra bilder!

Elisabet. sa...

Steel City Anna, Gunnar och fourmum: men t a c k! Det är ju inte svårt att få fina bilder när himlen är som en bioduk ...