tisdag 9 augusti 2011


Nu har jag ringt ....

... till Läkemedelsverket, för övrigt beläget i Uppsala, och där blivit hänvisad till ett annat verk, till Tandvårds, - och läkemedelsförmånsverket!

Jodå, det finns ett sådant också!
(Vad kostar detta skattebetalarna, tro ..?)

Nå, där fick jag tala med en vänlig man som meddelade att nix, pix .., Cozaar får man endast i yttersta, yttersta, yttersta nödfall, dvs, om ens läkare ansöker om någon slags "dispens" - vilket tydligen inte händer ofta här i landet - och då ..., k a n s k e .., kan man få det dyrare läkemedlet.

Så är det.

Att min läkare, som mest sitter och googlar och frågar vad jag själv tror att jag har för fel, skulle fixa en sådan ansökan, har jag svårt att tro .., men jag ska höra med henne.

Så länge får jag allt betala för mina 598 kronor för Cozaar.




2 kommentarer:

Monet sa...

Jag ska minsann lyssna kring det där Elisabet. Det finns tjänstemän och tjänstemän. Tolkningar och tolkningar. Och apoteksdamer och apoteksdamer!

Elisabet. sa...

Monet: ,-))

Jag förstår varför du har haft de yrken du har haft, Monet!