lördag 13 augusti 2011

Sånt som gör livet glatt ....

Ja, det kan till exempel vara en godare frukost än vanligt på jobbet ..., (jag köper skinka och så har vi ostfrallor till) och prat med rara arbetskamrater .., och mejerikämpande tillsammans med en av Johannorna .., och sedan - på väg hem i solsken och ljumma vindar - en kund från affären som vinkar så vänligt när jag kör förbi med moppen.

Då är jag halvvägs hemma.

Vid vandrarhemmet i Steninge har det dukats upp till fest.

Bröllop, kanske?

Och på soffan Ektorp ligger den svansviftande krabaten .,. han har, nere vid båthamnen, lekt med en terrier i dag och är tämligen slutkörd. (Stryk ordet "tämligen").

Dessutom har han fått gå ombord på båten. Sånt tycker husse är roligt.

Husets herre, ja, han målar fönster.

Och jag känner mig lycklig.

Inga kommentarer: