söndag 11 december 2011

Snart ...


... stundar arbete, från halv tio till kvart över fem.

Eftersom det är min tur att hålla lunchen (Emmeline bjöd sist), så var jag uppe i ottan och stekte kyckling och wokade grönsaker .., nu är det bara klyftpotatisen i ugnen jag väntar på och snart är det frukost.

Blåsten har avtagit.

Harry har i det närmaste ätit upp pv:s eleganta träsko och när han fick uppläxning, sprang han raka spåret och gömde sig bakom mattes ben.

Ungefär så.

//Inköpslistan härstammar från den skånska perioden. Förstås. Det är där man säger "poooorrrjo ...".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vad gör man utan träsko?
Jaså du är hans skydd?
Härligt med inköpslistan från Skåne.
Kram från eva i Tyresö

SoF sa...

Tack så jättemycket för din omtanke E! :D
Fick komma hem idag vid middagstid och nu har jag n j u t i t av ett långt varmt bad. Lycka!

Kram.

Elisabet. sa...

Eva: egentligen är jag bara glad att harry förbarmar sig över träskorna, men det vet inte pv om ,-))

SoF: hoppas att du får vara hemma nu och mår bra!