onsdag 14 december 2011

"Hallå! Kan nån komma till posten ..!"


Anorakssiesta hos vännen Torun i Staffanstorp.

Ja, det kan jag ju säga er .., att hade detta varit min första vecka i affären, då hade jag hamnat på en psykiatrisk avdelning och blivit där minst en vecka .., ty idag har kön till postdisken varit lååång och det har varit stora paket och mindre paket och det har varit paket till Canada och Italien och till döttrar och söner i USA och barnbarn i Italien och det har inhandlats julfrimärken och utomlandsmärken och ett tag - då hade jag kassan och den lugna, trygga Lena posten - då var det sån fart så jag tänkte att nu får Lena en hjärtinfarkt .., ja, det var när hon inte kom fram på telefonen till postens supportavdelning.

Och paketavdelningen svämmar snart över!

Där är stora paket från Canal Digital och där är mängder med paket från cd-on-com och från den här firman!

Och många har beställt varor från Cellbes och Ellos och där kommer paket med kaffebönor och dammsugarpåsar, ja, allt kan man uppenbarligen få med posten!

Men trevligt har det varit!

Igår, på luciamorgonen, hade Lena kommit till affären iklädd luciaskjorta och bjudit på lussefrukost (till personalen, alltså) och om det pratade vi lite ..., och i charken stod ikväll den rara Malin och Anne-Marie var rödblommig om såväl kinder som örsnibbar (ansvaret för charken just nu är nog inte världens höjdare ...) och själv beställde jag mera frimärken (kartor med 20, 30, 50 kronors valör ...., samt 2-kronorsrullar) och prioritairemärken och tullblanketter och ja, det var full fart.

I morgon börjar jag klockan ett.

Ett till sju.

Och på schemat som satt på anslagstavlan, där kunde jag konstatera att julafton arbetar jag till två, annandagen är det till fem (från halv tolv) och jag är helt fri HELA nyårshelgen!

Såååå ljuvligt!

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Tur du kom till affären när du kom då.

Den "postorder"klädaffären kände jag inte till.

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja, schemat är väl upplagt efter hur vi behövs ...., förmodar jag ,-)