torsdag 15 december 2011

Här är hon .... Bloggtant!


Det var alltså Bloggtant som vann förstapriset i den senaste dragningen och även om pv tycker att vi alla är "bloggtanter", så var det bara en vinnare.

Så här skriver hon i ett mejl som kom idag:

"Men vilken lycka att vinna i ditt uppmuntringslotteri!

För det är ju jag som är bloggtanten, fast innan kallade jag mig för kottenliv.

Men ni visste ju inget om mig så låt mig presentera mig:
Jag heter Christel och är 55 år, gift med Björn och tillsammans har vi två utflugna döttrar, två hästar, två katter och en gammal gentleman till hund.

Jag arbetar som yrkesvägledare på en stor gymnasiesärskola i Hässleholm.
Det innebär att det är jag som arbetar med att våra underbara elever ska få ett arbete efter skolan.

Som bloggare är jag ganska usel med ett inlägg i veckan ungefär och som kommentator
är jag nog ännu sämre;)

Har kört omkring i en husbil som kallas Kotten i flera år men vill sadla om till en
husvagn som ska stå vid havet hela sommaren.

Din blogg hittade jag när jag googlade på Ystad (vill jag minnas?) för precis som du
älskar jag den stan och har alltid gjort. Min mor var barnfödd där och jag har tillbringat många sköna dagar där.

Så, där var lite om mig :)))"

2 kommentarer:

annannan sa...

Jag vill att det alltid ska finnas människor som säger "barnfödd"!

Jag är också barnfödd i Ystad, fast det beror bara på att BB ligger där.

Elisabet. sa...

Och jag är barnfödd i Malå, på BB som då fanns på gamla sjukstugan. Aina Theolin var barnmorska.