söndag 11 december 2011

Fyra kvällsfönster från huset på kullen ...



Ja, det är från pv:s adventskyrka som står på byrån i hallen.

Vad dom där små fyrkanterna är som ligger på bordet, det har jag ingen aning om (jag måste kolla ..., vänta lite: jo, det är ett suddgummi som harry har "delat" i tre delar ...).

Bakom kyrktornet skymtar en målad teckning som Emma har gjort.

Den visar hennes mormor, som ju är jag.

Och till höger syns (nästan inte alls) en glädjestrålande Anna.

Bilden togs när hon stod på kyrktrappan efter vigseln .., hela hon lyste av glädje!

Annars har kvällen varit lugn.

"Allt för Sverige" - jag tycker om det programmet - och nu Starke Man.

Två och en halv dags ledighet har jag framför mig .., vilken lycka!

7 kommentarer:

Monica i Lysekil sa...

Grattis!
Vi kan hoppas på fint väder för hundpromenaderna!

Elisabet. sa...

Monica: ja, idag har det varit riktigt, riktigt fin mellan varven!

Monica i Lysekil sa...

Va! Så fort du svarar - syns det med en gång!
Nu har jag lärt mig hur man gör för att slippa att vara "Anonym"

Elisabet. sa...

Monica: ja, jag sitter här och skriver ett inlägg och då ser jag när det kommer en kommentar ,-)

Anonym sa...

Men denna gången är Harry faktiskt oskyldig.
När jag hittar suddgummin i korridorer eller klassrumsgolv tar jag alltid upp dem, sedan skänker jag bort dem till elever som saknar.
PV

Rexxie sa...

Visst var det tråkigt att Eric åkte ut?!

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, men jag håller nog på prästen ,-)