torsdag 15 december 2011

Efteråt ..



... är jag bara trött.

Aldrig har jag varit med om att sååå många paket har skickats runt världen och postburen var fylld till bristningsgränsen med inkommande paket .., och där var hur många rekommenderade brev som helst och där var kunder som glömt plånbok, alternativt bankkort, alternativt inköpslistan .., och Anne-Marie i charken hade gjort sjuttiotvå jultallrikar och var nästan lika röd om örsnibbarna idag, ja, som igår, men bara nästan!

Och idag kom sju buntar med veckotidningar som skulle tas om hand och mycket gick i retur och jag fick beställa hem ännu mera tilläggpsporto och gröna kartonger och kolla så att det finns tillräckligt med frimärken ..., många köper tre, fyra kartor med julfrimärken!

Kvällspasset hade Peter i charken, jag i kassan och chefen var andrekassör och hjälpte till i posten.

När vi stängde för kvällen var vi alla trötta.
Peter var tröttast; han hade haft en lång dag och lika lång blir den för honom i morgon.

Kom hem till tystnad - pv äter julbord med jobbet ikväll -, har eldat i pannan i omgångar ., pratat med sonen (dålig mottagning, han tittade på film ...) och även med dr Böhlander som idag har varit på anställningsintervju.

Hon lät aningen trött hon också och berättade om hur det hade varit.

Och nu ska jag "he mig mot sängen Hemnes!"

I morgon stundar förmiddagspass på jobbet; kvart i nio till två.
Lördag tolv till sju.

Ajöken, sa fröken.

Bilden visar en tidningsbunt på den grekiska ön Kefalonia.

6 kommentarer:

mossfolk sa...

Jag blir rent alldeles trött när jag läser om ditt jobb såhär i juletid. Och i kväll tittade jag på ett dygn på cirkus Maximum på svt play, vilket gjorde mig om möjligt ännu tröttare. Har nog gått och blivit en latmask ;)

Elisabet. sa...

mossfolk: mitt var nog lindrigt .., men jag tänkte på A-M med sina sjuttiotvå jultallrikar!! Och alla dom som arbetar på restauranger där det nu ska dukas upp varje dag! Gud, vilket slit ...

Anonym sa...

Intressant att tänka på att ditt jobb ändras till jul....mera post.
Hoppas dom handlar samtidigt så att affären går bra.
Ja det är roligt med julkort.
Hur går det med ditt knä?

Elisabet. sa...

anonym: det går med knäet - peppar, peppar -, så länge jag inte är heldagar i mejeriet klarar jag mig!

Enormt mycket paket idag också, men jag slutade precis som Carina kom dragandes med postburen, så jag looog mest och tackade för mig ,-)

Cecilia N sa...

Håller tummarna för dr Böhlander.

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja, det gör vi också .., men usch, inte för miljoners miljoner hade jag velat arbeta med detta .....