torsdag 22 mars 2012

I personalrummet ...


Vårens första Tussilago .., plockade av Lena.
Det är såna som hon som borde finnas på alla arbetsplatser.
En som bakar ljufvligt goda mjuka kakor och annat .., som kommer med påskpynt och sånt här.


Den bröd, - och mejeriansvariga har varit på semester där det är betydligt varmare än i landet Halland och så länge har Alex beställt bröd och skött mejeriavdelningen och hon har gjort det med den äran!

Men idag var det självaste chefen som fick ta sig an pärmen med orderblad från Östras Bageri i Halmstad.

Och i morgon ska jag - enligt schemat - arbeta till klockan två, men sjukdom härjar bland personalen och nu blir det heldag frånsett några lediga timmar på eftermiddagen, så där så jag kan köra hem och rasta Harry ordentligt.

Men sen .., ledig helg!

Och nästa vecka är det rally igen .., sex dagar av sju blir jag på jobbet.
(Av åtta dagar är jag ledig en ...., jag arbetar där nästa måndag också).

Å, jag jag vågar knappt tänka tanken, men n ä r jag gör det, tänker jag på kvinnorna i Indien som har fjorton timmars arbetsdag, sju dagar i veckan och knappt någon lunch.

Bilderna har jag tagit med aj-fånen.

5 kommentarer:

mossfolk sa...

Blåsippor har jag sett men inga tussilago än. Har nog tittat på fel ställe.
Och när jag läser här är jag så glad att jag numera har ett jobb med lediga kvällar och helger! För mig är det värt jättemycket.

Eva i Tyresö sa...

Rally?!
Hurgår det med knät då?
Har du pratat med doktorn---du fick en telefontid.....
Kram Eva i Tyresö

Vonkis sa...

Åh, tussilago!
Skulle kvinna kanske ge sig ut på tussilgojakt idag.

Elisabet. sa...

Mossfolk: ja, men jag trivs med det där oregelbundna också och efter snart 40 år i butik, så har jag vant mig ,-)

Eva i Tyresö: det är vänsterknäet som tar stryk och läkaren skulle ringa upp den 28:e mars ..., och det som DÅ besvärade mig, i Sälen, (då jag inte kunde sträcka ut högerbenet), det har gått över, så jag tror jag säger upp det samtalet.

Vonkis: och själv har jag inte sett en enda en!

Anonym sa...

Ååh, så fort jag såg bilden kände jag tussilagodoften i näsan och känslan av tussilagostjälken i handen!Men de kommer hit snart också. Lökarna sticker upp sina spjut vid solväggen och snötäcket krymper för varje dag. ellem