torsdag 22 mars 2012

Ljuvligheter ...



Förmiddagsbesök i Slöinge, på Solhaga Bageri.

Ja, inte ovanpå bageriet, men där inne.

På hemvägen lyssnar jag till Ring P1, där någon irriterar sig på det ovårdade skriftspråket och någon annan irriterar sig på just språkpoliser - det är därför jag nu rättar mig själv -.

Jag var inne i bageriet och köpte ett underbart gott sesambröd.

Med nya ajfånen tog jag den här bilden .., helt bara så där apropå.

Helt ärligt tycker jag att det är bra kvalitet på kameran.

8 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja iPhone-kameran är bra tycker jag. Skönt, för då har man alltid en kamera med sig även om man glömt de "riktiga". :-)

Ulrika sa...

Förresten, kan ju svara här med. Appen heter Pro HDR, den du frågade efter.

Rexxie sa...

Fast det är väl helt korrekt att skriva "Förmiddagsbesök på Solhaga Bageri" eller "Vi drack förmiddagskaffe på sjukhuset"?!

Man måste ju kunna förutsätta att läsaren förstår att du inte satt ovanpå sjukhuset och drack förmiddagskaffe?

Ulrika sa...

Håller med Rexxie, så säger man ju om allt möjligt?

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, men nu är jag ju så spänstig och alert, så man vet aldrig .., bäst det är satt jag där på taket och inmundigade förmiddagsfikat ,-)

SoF sa...

Ja jag tycker det verkar som om i-fånarna har bra kameror.
Säger det igen: det ser så himla mysigt ut där inne i bageriet.

Varma vår & solskenshälsningar!

Rexxie sa...

Inte undra på att du får ont i ditt knä....

Hjortron sa...

Men så bra bilder du kan ta med den där "fånen". Ja, hur är det med knät egentligen???