tisdag 3 april 2012

Långtisdag ....


Detta är utan tvekan den längsta dagen i mitt liv.

Just nu, när klockan är lite över sex på kvällen, känns det som vore den tio, halv elva! 

Precis hela dagen har vi varit ute .,. och jag har varit och handlat, köpt ny matta i Getinge .., krattat, planterat blommor .., dammsugit .., och så har jag varit på träningsläger.

Jodå, det har jag visst. 


Den som känner igen det här ljudet, vet precis vad jag menar och den som först kommer med det rätta svaret, får en chokladkaka som vinst.

Jag har tränat så ögonen går i kors och Emma - som är superduktig i detta - vill prompt tävla mot sin mormor, men mormor vägrar, ja, inte förrän hon övat lite till ,-)

Ja, jag håller med .., det är en förfärlig mormor hon har, Emma-


// Bilden visar pv  i eldartagen.
Vår gräsmatta är en mossmatta och bara man drar med räfsan har man drivor med ullig mossa att ta hand om!
Och så har jag räfsat slänten och när det är gjort, då brukar det nästan bli en explosion av vitsippor som tittar fram i ljuset!
Tröjan som pv bär, har han naturligtvis stickat själv.
Jag kan knappt sticka en halsduk.
K n ä c k a n d e ... minst sagt.

12 kommentarer:

bloggtant sa...

Låter som Draw Someting

Evas blogg sa...

Du spelar Wordfeud (eller hur det nu stavas).

Evas blogg sa...

Och jag gillar tröjan som pv har på sig. Jättesnygg!

Elisabet. sa...

bloggtant och eva: nix pix ,-)

Eva igen: ja, den är UNDERBAR, lite halvpolo och han är jättefin i den!

Jenny sa...

Har också haft en låååång tisdag. Redan kl. 11.00 var jag uttråkad och visste inte vad jag skulle ta för mig. Så jag gick och lade mej igen. Och låg där i sängen 1,5 timma...

Elisabet. sa...

sportigajenny: men för mig var det tvärtom .., den var så ljuvligt, härligt låååång .., nästan som två dagar!

Anonym sa...

Hej! Har läst din blogg länge men aldrig kommenterat. Jag läser den med stor behållning! Nu måste jag dock tala om att det är Rumble du spelat, och det är såå roligt!! Hälsning Carina i Kärda, Småland

Elisabet. sa...

Carina i Kärda: åååå, så roligt! Du vann!! Om du mejlar mig din adress, så kommer vinsten med posten!

Ikväll tog jag mod till mig och antog utmaningen från Emma. Åååå, så utskåpad jag blev och pv också!

Nu ska här tränas.
Och batteriet laddas ,-)

Glöm nu inte adressen: bisse151@gmail.com

Och g r a t t i s!

Evas blogg sa...

Det vet jag inte vad det är för nåt.

Elisabet. sa...

Eva: det är NÄSTAN som wordfeud! Antar jag ,-)

Och jag har skrivit ett mejl till dig - glöm inte att kolla -!

Dinah sa...

Jag trodde att träningsläger var att kratta gräsmattan. Sitta och jäsa i soffan är väl inget träningsläger. Det klarar vi till fulländning.
Vilken tur att du har pv som kan allt du inte kan. Då kan du ju göra sånt som du är bra på. Jämlikhet.

Mian sa...

Kan han sticka, pv! Riktigt najs, det må jag säga.
Han kanske ska åka på stickläger framöver?