måndag 2 april 2012

Dagen idag ...


Sicken lycka .., att tro att man slutar tre och så kommer Alex klockan två och säger ..."jaha, nu kan du gå hem!" 

Men det har varit en bra dag; att arbeta förmiddag har den fördelen att man är med på ett annat sätt. 
Mycket att göra .., många kunder och nu har turisterna börjat komma. 
Och norrmännen, dom som har stugor i Haverdal - igår en familj boendes utanför Oslo - som berättade att det tar bara fyra timmar drygt att köra till Halland, inga bekymmer alls.

Och den förståndshandikappade unge mannen Gustaf kom in även idag och jag översköljdes av längtan efter alla rara kunder som arbetade på Samhall i Ystad och var trogna kunder i affären - så oändligt mycket värme som dom gav -!

Dagen bara susar iväg! 

Carina har fullt upp med sitt - hon ska beställa sill, ost, jucier, youghurt och bröd - ja, hjälp .., hon om någon skulle verkligen vara värd en rejäl lön .., vilket otroligt ansvarsområde hon har och tänk, bara  t ä n k .., om beställningen till mejeriet havererar, då blir det inte roligt! 

Själv gör jag ordern som hör till mitt .., läkemedel, godis, batterier, tändare, ja, sånt.
Torrvaror .. , inte alls lika känsligt som mjölk och ost där det ju inte får bli för mycket, så där så man ska rea ut det när bäst-före-datumet passerat.
Beställer en omgång till med frimärken med hönsmotiv, så vanvettigt söta är dom!

Ber Mattias visa mig så jag fixar att sända iväg beställningen själv och jag skriver en liten manual.
Såja, nu ska det nog bli bra.

Så jag kör hem - väl invirad i den tjocka, rosa yllehalsduken -, och fleecejackan under anoraken och det blåser nåt alldeles hemskt och vid Särdal, just efter kvarnen, är det inte långt ifrån att jag dråsar i diket! 

I Steninge, med ett grönturkost hav på min vänstra sida, möter jag en svartvit katt på språng över vägen! 

Och sist av allt svänger jag upp på kullen och pv har maten nästan-klar och harry ligger i en solstråle på parkettgolvet och sigge upptäcker honom och kommer och nooooosar försiktigt, försiktigt och snart ska vi åka in till stan och hämta ut biljetterna till kvällens bioföreställning och i morgon är jag  f r i!

Gud, vilken fröjd!

5 kommentarer:

Lena sa...

Jag känner blåsten :-)
Jag jobbade idag, trots lov, och kom hem till färdig middag. Det är lycka!

Elisabet. sa...

Lena: ja, lika hemskt igår .., och värst är det när man passerat kvarnen och en bra bit bortom Backalyckan!

Eva i Tyresö sa...

Vilken bra dag och så roligt med filmen också. Svinkallt även här.
Ja för oss tar de längre tid att köra ner än för Osloborna. Men vi kör i morgon.Kram!

Jessica sa...

Ja, frimärkerna med hönsmotiv är såå fina och populära!
Jag tänkte faktiskt på dig då jag såg dom, och log, tänkte att de här tycker nog Elisabet är fina :)

Elisabet. sa...

Eva: välkomna ner!! Här finns alltid kaffe och pv:s gifflar ,-)

Jessica: exakt! Jag älskar dom här frimärkena och tror att alla kunder också ska göra det ..., men det gör dom inte ,-)