fredag 6 april 2012

Nästan som att ha blivit mormor ....


Ja, så kändes det igår när AP hämtade sin nya häst - Fieri -.

Då hade dottern och hennes rara väninna Sofia anlänt kvällen innan .., kört hästsläpet från Ekerö och övernattat i det gula huset på kullen och så igår förmiddag, bar det av för att hämta hästen.
 Och knappt hann vi sätta oss vid matbordet, förrän Sofia fick visa om hon hade höger eller vänster tumme upp?


Och att hon är Stenbock fick hon också berätta .., Stenbock tillsammans med en Oxe.
Om sånt pratade vi .., detta att man ibland klickar så bra med vissa människor och vad är det som gör att man - nästan reflexmässigt -  i n t e  klickar med andra?


Själv har jag bara haft tre förhållanden i mitt snart 60-åriga liv.
Alla tre männen är Jungfrumän, alla är därtill nummer två i respektive syskonskara.

Hästtöser är en sort för sig.

Modiga, starka, bangar liksom inte för småsaker ..., (jag minns ett sms när AP berättade att ett helt sällskap med kvinnor, allt från unga som bara haft körkort i något år, till såna i nästan-min-egen-ålder  .., alla körde dom iväg med var sitt hästsläp till någon tävling!)  och när allt var klart med köpet, ja, då fick Fieri kliva in i transporten som sedan kördes (och, då det var dags för inköp, därefter fickparkerades på Coop någonstans längs uppvägen!) norröver och allt hade gått så bra, så bra! 

Det var en överlycklig AP som hörde av sig på mobilen och det här var bilden jag såg, ja, när jag satt i fikarummet och tog mig eftermiddagskaffe.

Och tack till dig Sofia, som med ditt sällskap gjorde att det kändes tryggt och bra.

Hejdå harry .., du är så fiiin!
Innan dom åkte iväg ville harry säga hejdå till lillmatte. 
Eller tvärtom.

Det var hos AP han hade tillbringat natten.

Och harry var så sprittglad när vi alla fyra gick ner till bilen .., ååå, det var ju nåt helt nytt, fyra stycken (!!) det brukar ju bara vara matte eller husse som han är ute med!


Och när jag tittar på den översta bilden ..., då ser jag även den här bilden framför mig.
Tala om att generna hoppar bock!




3 kommentarer:

Dinah sa...

Har Anna fått Ann-Gerds gener kan hon ju vara lycklig.

Elisabet. sa...

Dinah: egentligen har hon nog mest sin morfars gener, i personligheten, men mormors till utseendet ,-)

görel sa...

Vad betyder det om man har vänster tumme upp? #har