tisdag 29 maj 2012

Anne i Mantorp berättar om sin glädje ...

Hej Elisabeth!

Har just sett dragningen av "Det bästa som hänt i veckan" och jag hade ju inte skrivit vad
som hänt i min vecka, men det kanske går bra att berätta den här veckan också.
Man får inte vara så petig, eller hur..... (svar från E: det spelar ingen roll! jag är glad för varje bidrag!)

I alla fall så hade jag två underbara upplevelser. Den ena var en heldag med yngsta sonen.
Vi var upp till min faster Ruth, nästan 95 år, i Enköping och som jag längtat att få krama om
henne. Vi hann också med att hälsa på min bästis som bor på landet utanför Enköping och
som avslutning på hemvägen hälsade vi på sonens  barndomskamrat ute på Märsön där både
sonen och jag har tillbringat härliga barndomssomrar. Åh vilken ljuvlig dag det var med många
känslor och minnen.

Och igårkväll så avslutades veckan med konsert i Östra Tollstads kyrka som ligger bara 5 minuter
från där jag bor. Det var både finstämd musik och rock så det dånade. Jisses vad bra det var.

Det var kusinerna Peter Johansson och Matilda Hansson som var solister och kören var syskon och
kusiner till dom. Musikerna var kanske också släkt. Peter Johansson känner jag igen från Så ska det
låta, men han har mest arbetat som musikalartist, tror jag. I alla fall så är han jättebra och vi dansade
ut från kyrkan som var knökfull av nöjda besökare.

Annars är jag fullständigt nöjd med att tjuvlukta på grannars syrener och lyssna på tornseglarna som
är i full gång nu.

Må så gott i landet Halland.

Anne i Mantorp

Inga kommentarer: