fredag 1 juni 2012


En liten undran ....


När jag använder vanligt hårbalsam, typ inköpt på Hemköp eller Ica, så blir håret visserligen mjukt, men inte sååå mjukt.

Men om man tonar eller färgar håret hemma och då avslutar med en sån här liten tub "vårdande balsam" (se bilden) då blir håret så mjukt och lent så det är rent ofattbart!

Dessutom håller det sig så i ett par dagar.

En liten pyttetub kan man (läs: jag) använda säkert tre, fyra gånger och betänk då att jag har såväl tjockt som långt hår!!

Nu till min fråga: ni andra .., har ni något förslag på ett balsam som fyller samma funktion?

Som är lika bra?

8 kommentarer:

Cecilia N sa...

Jag vet inte om det finns kvar men Dove hade för några år sen ett balsam som var väldigt glansigt. Antagligen tjyvtjockt med silikoner.
Det var en beige flaska som var rätt kvadratisk i horisontalytan fast sensuellare.

Själv tvättar jag håret med Coop:s balsam "Extra" sedan några år. Alltså inget schampo alls. (Och inga silikoner.)

Bloggblad sa...

Jag har så pass kort hår att jag inte brukar använda balsam, men nu har det vuxit ut så pass att jag knappt kommer igen med borsten, så jag har köpt ett billigt... inte kommer jag på vad det hette.

Cecilia N: Men blir inte håret väldigt konstigt av det? Sonen tog fel flaska några gånger och hans hår såg flottigt och strävt ut - tills han upptäckte misstaget.

Elisabet. sa...

Cecilia N och Bloggblad: ja, jag tycker också att det skulle bli vansinnigt fett med enbart balsam?

Du upplever förstås nånting annat, annars skulle du väl aldrig göra på det viset ...?

Elisabet. sa...

Ps. Och jag måste ha balsam, det blir så lockigt och tovigt annars! Ds.

Monet sa...

Elisabet, du skrev för ett tag sedan om ett fantastiskt schampo också. Vad hette det?

STORARTAT! sa...

Jag köpte ett fantastiskt bra balsam - det bästa jag nånsin haft - som heter Bamboo Volume av märket Alterna. Det säljs nog bara av frisörer och det var ganska dyrt ca 200:-, MEN med tanke på hur drygt det är, hur bra det är och hur gott det gör håret så tänker jag aldrig använda nåt annat!
Bamboo är en hel serie och jag har schampo också. Eftersom jag använder mycket mousse och hårspray så är det himla bra för mitt hår, som blivit blankare och fått bättre struktur.
Haf vet att det låter som att jag har provision på de här sakerna, men jag tycker att de är sååå bra.
Hoppas att du hittar nåt du blir nöjd med!

STORARTAT! sa...

"Jag vet"...ska det förstås vara...sängdags nu!

Elisabet. sa...

STORARTAT: tack för tipset, det ska jag testa - även om jag inte en enda gång i mitt liv har haft spray i håret - ,-)

Monet: det är en rosa flaska .., jag ska kolla, vänta lite ..jo, Loreál Elvital, den är det.