söndag 27 maj 2012

Det som gjorde mig mest glad ...

Eftersom jag inte ska vara med i lotteriet, börjar jag - oartigt nog - med min egen glädje.

Ja, men en sån glädje var förstås utflykten till Malmö och Ystad.

Pv och Anders som cyklade och glädjen i att se dem susa fram längs det där underbart vackra skånska landskapet (och rapsen som doftade så starkt! och överallt gullregn i blom!) ..., och besöket på Åbergs Trädgård .., och att harry inte en enda gång gnydde i bilen och att han inte kräktes.

Att få träffa arbetskamraterna på Ica Supermarket just i Ystad och hälsa lite så där hej-hej på några kunder .., och middagen hos Tommy och Karin i Bjäresjö och Karins barnbarn Salli (ja, med i på slutet), rund och go och hur cool och trygg som helst och hur hon satt i mitt knä och sen .., hur vi fångade hennes vänsterhand.

Allt det.

Bilderna av cyklisterna togs av Tommy, mina barns pappa.
Sallis hand på min - vi satt ute vid bordet på altanen och hörde näktergalen - togs av hennes mormor Karin.

Inga kommentarer: