onsdag 30 maj 2012

Ledig förmiddag ....

Den lilla klematisen planterades vid den likaledes inte alltför stora eken. Redan ("allaredan" som pv säger) har den slingrat sig en bra bit uppför stammen!  Och den ryska salvian mår - efter omständigheterna - bra.
Och jag sitter ute på altanen och dricker morgonkaffe - utburet på den undebart somriga brickan från Ikea och det doftar gott från rosmarin och lavendel och dagstidningen väntar på att bli läst.

Fiskmåsar skriker!
Grannen Göran fixar med bilen och nerifrån vägen till kommer lille sigge som en skjuten kanon och beter sig helt underligt och harry blir försiktig, försiktig och nosar varsamt på den lille krabaten.

Ormbiten? tänker jag
Eller getingstungen?
Nånting har i alla fall gjort honom rejält uppskrämd.

Och nu har han knatat iväg och är sitt vanliga jag igen och från radion hörs Ring P1 där en kvinna berättar om en kvarglömd ryggsäck på ett av SJ:s tåg.

Ytterligare fem lediga timmar väntar mig.

Livet känns bra.


1 kommentar:

Jessica sa...

Hoppas Sigge mår bättre nu!
Det ser härligt ut med alla fina blommor!

Jag har precis laddat ner Rumble så om du vill spela med mig heter jag Jessi71 :)