lördag 2 juni 2012

Grattis, världens bästa Agnetha!

Idag fyller den här madamen jämna år.
Väldigt mycket jämna.

Det finns inte ord för hur mycket trevligt vi har haft tillsammans - vi har (med våra familjer) varit på semester i Grekland (och aldrig glömmer jag kommentaren vid poolen av den stroppige mannen ...), vi har bilat genom Norge med bilhaverie som mindre lyckat inslag (i Elverum, en lördagkväll ...) .., och jag undrar hur många tusentals kvällar som hon och dåvarande maken Jonny satt vid vårt köksbord i Malå ..., och det var personalfester i Byske och på hotellet hemma .., biobesök i Skellefteå då vi satt så nära - nära filmduken .., det var teaterresan till Stockholm, besöket på BB när Anders föddes .., ja, det tar liksom aldrig slut!

Under åren i Malå arbetade Agnetha på Sparbanken; hon satt i kassan och ååå, så vänlig och rar hon alltid var mot oss kunder!

Numera arbetar hon som läkarsekreterare på psykiatriska kliniken i Skellefteå.

Ja, hon är en av de allra mest underbara människor jag känner och jag tycker sååå mycket om henne!
Om någon skulle fråga mig vad som mest kännetecknar henne, då skulle jag säga att hon har en härlig självironi, en stor portion humor och världens härligaste skratt!

Dessutom är hon precis lika enjängd som undertecknad.
Jag minns att hon nästan alltid bar en blå tröja!

Jättestort grattis härifrån, Agnetha!

I love You!

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Kanske som min kära kompis B. Min vän som är guld värd!

Hon liksom alltid finns där.
Min plastsyster brukar jag säga.

Anonym sa...

Tack för de fina orden om mig, det värmde. /kram Agnetha