tisdag 1 maj 2012


Det bästa som hände för ellem i Skellefteå ...

(Och jag ler, för nu känner nog bloggvännerna sig hemma och vågar vara sig själva!)

Hej Elisabet!
 
Detta är så sent skrivet att det kommer in på denna vecka också. Men det bryr jag mig inte om. 
 
I fredags åkte vi till Värmland, till stugan och bror med familj. Det var så roligt och jag har verkligen längtat. Taxichauffören som skjutsade oss till flyget visade sig vara från Halmstad. Jag berättade om dig  och nämnde Steninge, Ugglarp, Haverdal mm. “-Tänk så många barndomsminnen som kom upp nu. Jag känner till alla ställena” sa han. Kul, tyckte jag. 
 
Om nu resan till mina barndomstrakter var trevlig, så var det också trevligt att komma hem igen. 
Och tänk, nu är all snö borta även på baksidan av tomten och en liten blå viva blommar för fullt där det var snö när vi for. 
Och Kungsängsliljorna sticker upp sina spjut. 
Nu har våren verkligen kommit till Västerbottens kustland! Jag har förresten packat med mig lite fönsterbilder som jag skickar senare. 
 
Kram från ellem

Inga kommentarer: