fredag 4 maj 2012

Ensam i Kyoto ...

Idag - det var efter jobbet - satt jag ute på altanen och det var ganska kyligt, men ändå, där satt jag och mobilspelade Rumble med mig själv och sen valde jag en "slumpad motståndare".

Efter en stund dök den slumpade motståndaren upp.

Själv heter jag - när jag spelar - bissenilsson.
Motståndaren kallade sig ångest och var himla duktig.

Inom mig undrade jag om det var en han eller hon och om ångesten var svår.

En gång spelade jag med en man som kallade sig aloneinkyoto.

Jag läste det helt galet, liksom svenskt, tills jag såg att det var ju på engelska.

Efter matchen skickade jag en liten hälsning till motspelaren .., så där en förhoppning om att ensamheten inte skulle vara alltför svår.

Ensam i Kyoto. 

Det låter liksom väldigt ensamt, tycker jag.


/ Bilden togs på Råå i Helsingborg. Det är många år sedan.

2 kommentarer:

MOTTAGNINGEN sa...

Nu har jag utmanat dig i Rumble

Elisabet. sa...

Och tänk, jag vann första med sextioett poäng .., tror jag det var ,-))