tisdag 5 juni 2012

Elizabeth med z .....

Dom senaste veckorna har jag arbetat mer än vanligt.

I vanliga har jag - i alla fall varannan vecka - en tvåochenhalvdagsledighet - men nu har det varit på ett litet annat sätt (det har bytts pass, så det här blir tredje jobbarhelgen på raken, dvs, ingen helt ledig helg) och jag har varit i mejerikylen och lyft tunga mjölkbackar och jag har hoppat upp och ner på en rull-pall för att nå översta hyllorna med ansjovis och yoghurt och allt möjligt annat .., och då blir resultatet att knäna tar stryk .., nätterna förvandlas till ett elände och jag är stel som en pinne på förmiddagarna.

Att gå ner till havet är hart när omöjligt och inte en bild därifrån har funnits på bloggen på flera veckor!

Men .., då kan man ju i stället ägna sig åt något annat! 

Till exempel kan man titta på detta

Tack "Annas mamma" Monica som berättade om den här programserien!

Just nu, med sena kvällar (ännu svårare blir det nu man inte är hemma förrän halv tio) är det knepigt att hänga med i tv-serier, men ära vare SVT-play!

Nu missade jag visserligen det första avsnittet, men har i alla fall kunnat se det andra.

Himla intressant!

(Och definitivt något för dig, min äldsta dotter!)

I morgon ska jag mig an detta.

Inga kommentarer: