onsdag 6 juni 2012

Nån som vill flytta till landet Halland?

Alldeles intill strandängen nära havet, där ligger jättefina hus med stora tomter!

Åååå, så man kan drömma om att man hade haft pengar!

Fast då brukar jag komma ihåg min f.d. svåger från Lomträsk utanför Arvidsjaur, som, när jag hänfört visade honom dom gamla, charmiga fiskarlängorna belägna ett stenkast från havet (i Svarte, utanför Ystad), utbrast: "men fy f*n så hemskt att bo så nära havet, hä måst ju blåsa nå hemskt och va kallt!"

Inte det minsta imponerad var han! 

Å, hur jag gapskrattade!

Det förtog liksom den där tillstymmelsen till avund som jag faktiskt - helt ärligt - hade känt var gång jag promenerade förbi och genom fönstren som vette mot gatan, såg rakt ut till havet!

Så ..,. om ni nu har drösvis med pengar över (jag har det inte ,-), så kan ni tar en titt på till-saluhuset-här.

Här, alltså.

Bilden har jag lånat från mäklarsidan och kanske hamnar jag nu i fängelse.

Nån vänlig själ kan man väl komma och hälsa på mig i alla fall?

(På bilden ser ni även den stora lagården inte långt härifrån ..., t.v. om Eckes gula hus.
Byn längst bort i bild, vid klockan 11.00 ungefär, är början på Ugglarp.



14 kommentarer:

Mian sa...

Fräscht hus och läge, men jisses så hiskeligt dyrt...
Ni bor ju nästan lika bra faktiskt! Nära till havet, men mer skyddat från vindar och kyla.
Jag bor 14 mil från havet och inte finns det några sjöar i närheten - borde få betalt för att bo här :-)
Nu är det hög tid att vinna på Lotto känner jag!

SoF sa...

Vilken utsikt!!
(men hemskt blåsigt förstås...) ;)

Varma nationaldagshälsningar!

Anonym sa...

Men hu ja så dä måst blås!
Och dyrt va det också! Men, om jag hade en himla massa pengar, så skulle jag himla gärna skaffa mig ett ställe i Halland. Men inte nödvändigtvis alldeles vid havet.

Elisabet. sa...

Mian, Fru Hansson och SoF: om man betänker att en jättefin och fräsch villa hemma i Lappland kan kosta 150 tusen .., då är det ju fullkomligt vanvettigt med dessa priser!!

Men det är förstås det där med tillgång och efterfrågan ,-(

Rexxie sa...

Om det nu skulle vara så att jag hade 6 mille liggande och om jag skulle sikta in mig just på Ejdervägen skulle jag hellre ta Ejdervägen i Östhammar, bara 2 timmar till Stockholm och 10 rum och 312 kvadrat...

:-)

Rexxie sa...

Oj, jag glömde ju länken!

http://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-osthammar-osthammars-kommun-ejdervagen-9-3852927

Dinah sa...

Jag håller med svågern i Lomträsk. Nej jag ser ingen tjusning i att bo nära havet.
Men jag skulle inte ha nåt emot att bo nära dig.

Monica sa...

Tack för tipset Rexxie:-), vilket hus! Ja jag säger bara det och fler fanns, gäller bara att skrapa ihop miljonerna:-), det är ju närmare till detta! Fast fint det hos dig Elisabet men du har lika fint i er lummiga trädgård:-)

Elisabet. sa...

Rexxie: jag ska ta mig en titt på länken .. men att ha tio rum vet jag inte om det lockar ,-)

Dinah: ååå, du är då för snäll!

Monica: men jag tycker att det var fint inuti, särskilt köket och tänk, att sitta i vardagsrummet och äta middag och se ut över havet .... ojojoj! Då kan jag nog uthärda blåsten ,-)

Elisabet. sa...

Rexxie: jag ångrar mig! Vilket hus!!!!!!!

Anonym sa...

Mycket mygg i Östhammar.
PV

Elisabet. sa...

PV: hahaha ...!
Det är nog därför det säljs så billigt ,-)

Rexxie sa...

Nåja, om jag skaffar 6 mille så kan jag flytta in i erat gästrum permanent, så får PV göra skäl för namnet pensionatsvärden...

:-)

Elisabet. sa...

Rexxie: du är ALLTID välkommen, med eller utan miljoner!