fredag 8 juni 2012

Fredagsfönstret ...

 ... som också blir lediga-dags-fönstret!

Den lediga dagen inleddes med en ovanligt lång promenad längs åkrar och ängar, förbi hagen där alla lamm höll till i fjol - men inte nu längre - .., och en avlång byggnad där det "produceras kyckling" och jag tänkte på våra höns i Ystad, å, vilket bra liv dom hade .., fick gå ute som dom ville och låg och kurade under vinbärsbuskarna (och blev till slut uppätna av mård eller iller .. nåja, hellre en sån död än att hamna i en kycklingfabrik!) .., och framme vid gamla kustvägen plockade jag dom här gröna bladkvistarna som är så vackra och just då stannade en bil till och jag vände mig om och såg sidorutan åka ner.

"Jaha, bor du här ...?" sa en man som är kund i affären.

Och så blev det lite småprat igen och mannen berättade att han idag, tillsammans med sin familj, ska åka till Helsingör i Danmark på studentfest, ja, lite sånt surr blev det.

Fönsterfångerska var hon som slår alla rekord vad gäller att vara framme med håven: den rara Ulrika! 

Tack!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Vilken fin present från lilla Molly! :-)

Själv ska jag åka på "studentutsläpp" idag - Andreas tar studenten!

Vädret är underbart - solsken från knallblå himmel.

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, den allra finaste presenten man kan tänka sig, var det!

Hälsa och gratulera från mig!!! Ja, om du kommer ihåg det ,-)
Och stor kram till dig själv, Ulrika.