söndag 15 juli 2012

Efter middagen ....

 - på Göstas Café i Steninge - går vi ner till stranden.
Det blåser mer än friska vindar ..., det blåser rejält!Och sen hemma på altanen.
Trötta.
Mätta och belåtna.
Och där sitter en Stenbock, en Vädur, en Skytt, en Kräfta och en Jungfru.
Två är från Västerbotten, två från Småland (Jönköping respektive Ljungby) och en är född i Jämtland men bor i Norrbotten.
Fyra av fem har vänster tumme upp om händerna knäpps som till bön.
Den femte har höger tumme upp.
En är endabarn, en är lillasyster (hon med höger tumme upp), en är storebror och två är mellanbarn.

7 kommentarer:

Turtlan sa...

En salig blandning säger ett Lejon med vänster tumme upp, född o bosatt i Värmland. Lillasyster till min storebror.

Här är det också vindar men vi håller oss inomskärs.

Aloha!

mossfolk sa...

Jag som aldrig varit det minsta intresserad av stjärntecken tycker ändå att det där med tummarna är lite intressant. Och var i syskonskaran man befinner sig. Och vilka människor som dras till varandra.
/Tvilling, storasyster, höger tumme upp. Gift med skytt, lillebror (yngst av fyra syskon), vänster tumme upp.

Elisabet. sa...

Turtlan och mossfolk: egentligen tror jag ju inte ett dyft på detta med stjärntecken, men jag har varit gift med en jungfru, mellanbarn och nr 2 i syskonskaran och det är de övriga två också ,-)
Huruvida dom har vänster eller höger tumme upp alla tre, har jag ingen aning om.

Anonym sa...

Go mat har de på Göstas Cafe. Där äter vi ibland :-)
Anna-Ka

Elisabet. sa...

Anna-Karin: jag valde ryggbiff - det gjorde tre av oss - jättegott var det och särskilt god var potatisen ,-)

Anonym sa...

Mums :-)
Anna Karin

Steel City Anna sa...

Härlig havsbild :)