tisdag 17 juli 2012

Fotoutmaning på Å blir .. Å N G E S T.


Nuverande ångesttillstånd.
Den sommarledige läraren har påbörjat Projekt Röjning, efter viss påtryckning av sin sambo.

Svår ångest i tidigare stadium. 
Sambokris.
Ultimatum.

Krisen avklarad.

Vänligen notera grannens garage.
Ibland ligger där ett litet löv på stengolvet.
Ja, en liten stund, alltså.
Sen städas det bort.

Detta var dagens fotoutmaning från Fotobrus.
Klickar ni på den länken, hittar ni även andra deltagare och där kan ni också konstatera att morgondagens bokstav är T.

12 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Bra Å! :)
Underligt det där med ångesten när man inte når upp till andras standard (erfarenheten talar). Jag ändrade på min inställning till det efter jag ryat över sonens röriga rum och slängt ur mig plattityden "så som man har det omkring sig har man det i sitt huvud" varpå sonen tittade på mig och sa 'är det därför ditt skrivbord alltid är tomt?'
- Det är det inte längre ;)

Titti sa...

Vi har, tack o lov, port för vårt garage så vi slipper se eländet.
Där är det ännu värre och lär så förbli, men, vem bryr sig :)

Tony sa...

Haha, härligt inlägg!

Jag lade ditt bidrag under rätt inlägg ;-)

Kerstins foto sa...

Hahaha, det där känns nog igen av många. Den stora ångesten inför röjningen. Men det är skönt när det är klart. Värre är det att ha en pedant till granne. ;)

heidi sa...

pånminner mig om varför jag föredrar att bo i lägenhet:)

anemonen sa...

Ja men det blev jättefint. Tänk vilken förmåga du har. Önskar min kunde ge samma resultat hos min gubbe.

Elisabet. sa...

till er alla: den sista bilden är INTE vad som gäller nu, det är den översta! I våras upptäckte jag att det LÄNGST inne i garaget - ja, det var DÄR själva garaget var - det jag hade sett tidigare var bara carporten ,-) I mörkret längst inne .., där hade alltså en gång bilen stått.
Påstår sambon ,-)

Marit Johansson sa...

Det blev ju riktigt fint, så skönt att städa upp i röran!

K sa...

Finns nog fler garage/carportar (?) som behöver röjas ;-)
Vi har dubbelgarage men det får inte ens plats med en minibil.

Elisabet. sa...

Marit och K: ja, det är övertygad om .., problemet är att själva dörren inte går att dra ner ,-9

Steel City Anna sa...

Haha, men säger man inte att skrivbord och garage reflekterar hjärnan? Är det tomt så ... :)

Elisabet. sa...

Steel City Anna: ,-) Ja, fast huruvida det stämmer .., det vete sjutton ,-)