lördag 21 juli 2012

Fotoutmaning - TILLSAMMANS -.




Det är mitt förslag att vi ska åka till Harplinge på Lions-loppis och pv, som sedan tidigare är en van loppisbesökare, säger inte nej.

Vi är inte direkt ensamma om att ha tänkt den här tanken.
Nej, vi är säkert ett tusental som är där tillsammans.

Parkeringen - en stor lägda - är till bristningsgränsen överfylld med bilar och hela gårdsplanen är avspärrad med blå rep och människor står redo att kasta sig över allehanda fynd.

Klockan 10.00 piiip när repen öppnas, ja, då tänker jag att det hela mest av allt påminner om ett naturprogram på tv med Arne Weise som speaker ..., och där är tusentals gnuer på en savann och alla ska dom ta sig över en flod och bråttom är det!

Sånt har man ju sett. 

Och känslan är densamma.


Ååå, det gäller att skynda sig!
Tänk, om någon annan hinner före!



Det tar inte många minuter, förrän jag ger upp tanken på att fynda!
Ååå, detta att trängas med andra människor är nästan det värsta jag vet, så jag ställer mig lite för mig själv och tittar mig omkring.
Kunder från affären hälsar glatt.
"Men nu är du väl ändå på fel sida av disken ...?" säger en äldre man leende.
Jag tror att det är den fras som kassörskor får höra mest av allt, ja, på ledig tid, vill säga.

Titta, där är en röd väska som tillhör den rara Eva från Tyresö!
Hon är också här.
En slags inköpslista har hon med sig också .....

Och här står några kunder från affären - mannen är ursprungligen från Åsele - och det blir lite prat om Västerbotten och Halland och mannen håller i en tavla och jag tycker att motivet ser bekant ut!

Jominsann, har dom inte hittat en Nils Nilsson Skum inköpt för ynka 20 kronor!

"He var väl nån som va less å ha han uppå väggen sin ...?" säger mannen från Åsele.

Sen åker vi hemåt.
Inte långt från Backalyckan pågår en annan - betydligt mindre loppis - och där svänger vi också in.

Jag köper en grilltång för 5 kronor och pv hittar till sin glädje två lampettskärmar.

Man kan trösta sig med att dom inte är korsettfärgade.


//Utmaningen kom från Ulrika och i morgon är sista dagen och då är temat "5 måste-prylar".
Det blir svårt.






5 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Det var verkligen en trängselloppis.
Rusa trängas komma först.
Hu så jobbigt.
Men två äggkoppar lite barnkläder två böcker men ingen kastrúll inga glas.......
Näe jag rekommenderar Emaus i Hd där är ordning och ingen trängsel eller rusning.
Stor kram till Elisabet och PV

Rexxie sa...

Hmmmm, skall vi gissa att det antingen är en reproduktion eller en skum Nilsson....

Elisabet. sa...

Eva: sååå roligt att träffa dig där!
Rexxie: jag är helt säker på att den är äkta. Sååå märkvärdig var den inte.

Cecilia N sa...

Hur kan man alls tro att man kan handla medans man springer?

Nej jag hade hållit mig undan jag med.

mossfolk sa...

Jag var heeelt säker på att jag hade kommenterat det här inlägget. Jag skrev att jag förmodligen vänt redan vid den där inrusningen när folk som löper fram som galna.
Och den där orkestern ser lite ensam ut, men det är klart, det är väl kanske inte för att lyssna på musik som folk är där i första hand.

Vi skulle gått på någon jättestor loppis i Paris, men hittade den inte (läs var för trötta för att ta reda på exakt var den låg). Nu känner jag att små loppisar kanske mer är min grej ;)