onsdag 31 oktober 2012

Dagens fönster ...

Varannan vecka har jag tre lediga dagar på raken.
Om jag säger att det är som att befinna sig i paradiset, så är det en klar underdrift.

Det blir mindre i lönekuvertet och hade jag varit ensamseglare med allt vad det innebär, hade jag inte klarat mig på den inkomsten, men nu är det ju inte på det viset och jag har gett mig sjutton på att försöka minska utgifterna i samma takt.

Om jag lyckas?
Njaaaa.

Men .., det finns ju andra vinster, om än inte mätbara i pengar.

Att komma hem på kvällen och kunna gå upprätt och inte ha så ont i knäna, å, vilken glädje!

Det här är den första av dom tre lediga dagarna.

Den ska innehålla promenader med harry, jag ska göra i ordning för lotteriet, ringa Anitha i Bureå och få en förklaring till hur i all världens dagar hennes sponsorpresenter ska användas (sååå klurigt!) .., jag ska köra till Solhaga Bageri i Slöinge .., göra i ordning lottlappar inför kvällens dragning (eller morgondagens i dagsljus, ja, det blir mycket bättre och då är pv ledig!) .., och så ska väl middag planeras och jag ska hämta den örtkryddade lammsteken som jag lagt undan i affären.

Lite sånt.

Och din dag?
Hur ser den ut?

8 kommentarer:

Mian sa...

Upp 05.40.
Promenad till järnvägsstationen kl 06.45.
Tåg kl 07.11
Jobb 07.30-16.20.
Så här TROR jag att det sedan blir:
Tåg hem 16.32
Promenad hem från jvst - i mörker...(åtminstone nästan mörkt)
Något lätt att äta, kanske en macka med kokt ägg.
Förmodligen trött, det är jag just nu på kvällarna... jättetrött...
Slösurfning på mobil eller iPad.
Nyheter på TV.
Lägger mig tidigt, orkar kanske läsa en kort stund.

Sen börjar allt om på nytt igen i morgon kl 05.40 :-)
Ulrika beskrev detta så bra i sin gamla blogg: det är som en stickbeskrivning, upprepa x ggr mellan * ...*
Denna tid på året skulle jag lätt kunna vara utan.

Ulrika sa...

Här blir det också hundpromenader, och kattungegos förstås. :-)
(Hon sover tätt intill mig varje natt, lycka!)

Det ska också packas garnbeställningar och uppdateras en massa på Stickamera. Jag ska planera stickkurser jag ska hålla (vad ska de innehålla, hur mkt hinner vi per gång, skriva ner instruktioner osv osv), och fler "stickmysdagar".
Har också ett par mönster som ska översättas till engelska, och ett annat som ska renskrivas och läggas ut.

Ja, sen är det ju allt det vanliga: tömma/fylla diskmaskinen, dammsuga, tvätta osv.

Ruta Ett sa...

9.30 väcktes jag av telefonen. Svarade inte, vederbörande får ringa igen.
Kaffe och morgontidning.
Vindsröjning med mellansonen någon timme, innan han ska till sitt arbete.
Samtal med hundägare om ev. ny "daghund# vid lunchtid.
Ihoppackning av syrummet och klippning av mönster och sömnad av skjorta och fortsatt stickning av "småvarmt" till julklappar till frusna.
Klappa katten, disk, när mannen kommit hem - mera vindsröjning.
OCH lite läsning av "Mississippi"!

Lyckliga Grodan sa...

vardagslunk:
Klockan ringer 6.02
tvättar ansiktet
jag mediterar i ca 10 minuter
frukost (alltid samma: fjällfil m musli och sedan en jättekopp kaffe m mjölk)
åker till jobbet antingen vid 7 eller kvart i 8 ( har två arbetsplatser)
jobbar hela dagen
hemma antingen vid fem- eller sextiden.
äter
tvingar ut mig på en promenad ( har timer så att jag vänder efter X antal minuter) Jag gillar verkligen inte promenader.
Småfix här hemma, eller TV-titt
Går och lägger mig vid tio-tiden (+ - en timme)

Eva i Tyresö sa...

Tack jag stapplar omkring efter min operation igår. Inkontinens
Allt gick bra och alla var så rara och det allra bästa var att jag äntligen fick min operation efter 5 timmars väntan. Då hinner man bli nervös.
Men nu är jag hemma och allt är över och jag hoppas innerligt att jag slipper hostanfalls-kissningarna. vi får väl se.

Mian sa...

Jag glömde skriva att jag duschar och äter frukost, det kan du flika in efter kl 05.40.
En knäcke med ost, ett glas vatten samt kaffe :-)

Anonym sa...

Upp strax efter fem och sedan till postlådan tillsammans med min kompis Harry, som är pigg så dags.
Inmed DN under armen, fixar till te och två mackor, alltid marmelad och ost.
Cyklar iväg kl 06, om det inte blir rullskidor för då blir det en halvtimme tidigare.
Dusch på jobbet.
Jobb.
Cykla hem, dusch. Och sedan sätter sambon mig i hårt arbete tills man stapplar i säng efter sportnytt.
PV

Anonym sa...

Upp framåt nio efter natt i delat sovrum med barnbarn och katten.Barnbarnet sitter redan vid datorn och jag blaskar hjälpligt bort sömnen innan det blir frukost.
En lång och mysig sådan.
Sedan ihopplockning av tvätt för besök i tvättstugan. 4-timmars pass.
Middag vid 3 och det serveras Kinakyckling, som barnbarnet kallar rätten.
Strax före 5 blir det tyst och tomt då barnbarnet åker iväg för att fira Halloween.
Snart tv och nattinatti vid 12 gissningsvis, så jag är piggelin i morgon då nästa barnbarn dyker upp.
Det är ju höstlov och barnbarnen vill ha lite omväxling i tillvaron.
Anne i Mantorp