onsdag 31 oktober 2012

sportigajennys dag ... 
Min dag har sett ut/ser ut som följer.

Vaknar redan runt 5-snåret, men har inte satt alarmet förrän 06.15
06.00 hör jag grannens alarm gå igång (låter som en tupp), masar mig upp ur sängen strax efter 06.00.
Struntar i frukosten då jag vet att det blir frukost i Jönköping.
Hastar iväg till bussen 07.11, bussen ska gå 07.15, och samtidigt vill katten , inte min dock, in. Så jag släpper in honom till hans lägenhet!
Anländer till busshållplatsen nån minut innan bussen kommer. Rutin eller ren tur, låter jag vara osagt.
Åker in till Jönköping, på Resecentrum möter jag upp en kollega som pga sjukdom har lite svårt att gå, så går vi ihop till dagens möte.
Möter upp de andra kollegorna på ett av Jönköpings hotell där vi ska ha vårt turistbyråmöte. Börjar mötet med god hotellfrukost. Mötet går bra.
Missar bussen till Gränna med bara några minuter. Får vänta på nästa buss nästan en timme.
En timmes bussresa till Gränna.
Väl i Gränna börjar jag med att gå på lunch
Står framme i receptionen mest hela eftermiddagen. Får iväg lite mejl, släppt in folk på museet, sålt souvenirer, slog in present med mera...
När vi stängt gör jag kassan, går igenom vad jag ska hinna med imorgon.
Rusar upp på bibblan, reserverar en film, hastar iväg till bussen.
Väl hemma värmer jag lite mat. Orkade helt enkelt inte laga till något. Diskade.
Nu lyssnar jag på webbsändningen av Helsingborg IF-IFK Göteborg
Ska strax packa inför helgens Skåneresa!
Innan jag dimper ner i sängen ska jag slänga lite sopor, helst plocka undan lite här i lägenheten och blogga lite i min "Jenny läser-blogg"!

//sportigajenny

Inga kommentarer: