lördag 3 november 2012

Utflykt söderut ..

Hos Anders ...
Så blev det igår. 
Resa rakt söderut; först till Ikea i Helsingborg och därefter till Anders i Malmö.
I det stora möbelvaruhuset fick jag spankulera alldeles själv, allt medan pv ägnade sig åt några andra butiker och inom loppet av mindre än en timme var jag klar; men jag hade förstås glömt överkastet och bokhyllan Billy - modell 1 meter hög bara - och det är ju bara sååå typiskt mig! 
Det var det som det viktigaste.

Däremot hade jag fyllt den blå plastkassen med hur många ljus som helst .., flera tavelramar, två lampor och två slingor, samt lite annat smått och gott. 
Vid femtiden kom vi fram till sonen som bor bara några minuters promenadväg från Lilla Torg.
Det blev räkgryta och chokladkakan som jag sett i Gomorron-tv, men oj, den blev alldeles för stark i chokladsmaken och en vanlig kladdkaka är precis lika god, ja, godare! 
Harry tyckte att detta att åka hiss och vara i stan och stå och titta ut genom en öppen balkongdörr var tämligen läskigt .., bäst att hoppa upp och gosa lite med husse.
En snäll Anders täckte sin soffa Ektorp med ett överkast .., ja, sen kunde Harry krypa upp och sova där. 

Så här såg det ut när vi fyra timmar senare gick till bilen.
På alla uteserveringar satt människor, helt sanslöst, i början av november!
Och ja, där var förvisso infravärme och sånt, men ändå.

Flera ramar av märket Virserum köpte jag; den här var den största, säkert metern bred .., och där hamnade nu affischen som inhandlades på Ölands södra udde, i Ottenby .., och jag har ju tidigare sagt att jag tycker om när text och bild samsas, så här blev det bingo för mig!

Här, i rummet där jag sitter och skriver, där det tidigare var blommiga gardiner och småblommiga tapeter, är det nu sååå vilsamt och här ska den här tavlan komma på plats.

Och just nu ringde telefonen!
Hoppsan .., någon är sjuk på jobbet och jag får börja tolv i stället för halv tre.

1 kommentar:

SoF sa...

Jag ler åt det du skriver...
Vi har följt precis samma mönster. Nämligen varit på IKEA och handlat lite till det nytapetserade rummet.
:)
Särskilt kul tycker jag det är att gå runt på lampavdelningen - där finns så mycket annorlunda och framför allt BILLIGA lampor, i förhållande till andra belysningsaffärer.

Igår kväll mys-invigdes den "nya" bodegan. Älskar känslan av nöjdhet när ett "uppdrag" är avklarat. :)

Varma alla helgons helg-hälsningar!
♥ ♥