måndag 28 januari 2013

Litet brev från pElle ....


Gammal bild. Då jag var stor och tjock.

Hej alla vänner!

Idag ska jag till djursjukhuset i Slöinge.
Jag mår inte bra.
Ovanför mitt högra öga har jag en stor knöl och jag har är inte längre stor och tjock, utan när matte håller i mig, säger hon att hon att "ååå, så liten du har blivit pElle .., man nästan sticker sig på dina skulderblad och på ryggraden!"

Sista veckan har jag inte sovit hos matte och pv, utan legat kvar nere på soffan i vardagsrummet.

Nu har matte ringt till sjukhuset.
Kvart över elva ska vi vara där.
Hon har letat fram ett koppel också; jag som aldrig i hela livet har gått i koppel eller haft halsband, men det måste man ha, det måste alla djur som kommer till sjukhuset ha, säger matte.

Jaaa .., så är det, mina vänner.

Vad då?
Om jag är nervös?

Lite.

Matte är också lite orolig, hon pussar mig på huvudet och säger snälla saker, men det har hon alltid gjort.

Hej då!

Er vän pElle.

17 kommentarer:

AP sa...

Du är allt en fin vän du pElle! Var snäll och håll matte i handen, hon kan behöva det.
Din vän AP.

annannan sa...

pElle, du är nog en av norra Europas mest älskade katter. Kanske möjligen din namne Svanslös är mer känd, men det ska inte vara mycket det. (Och du har ju svans).

Vi är många som följer dig på avstånd.

Tänk så mycket du har varit med om redan. Du har varit katt i stan och katt på landet i flera land.

En kram vill du kanske inte ha men en liten klapp på huvudet? God mat ger matte dig vet jag visst.

Anonym sa...

Hej pElle!
Smilla här! Jag är katt hos Hedgren och du och jag har aldrig träffats. Men min matte har berättat om dig och Sigge Nilsson när hon har varit och hälsat på er, så det känns som om jag känner dig, i alla fall lite! Vill bara tala om att matte och jag tänker på er idag!
Kram,
Smilla (och Hedgren)

Monet sa...

Käre pElle. Hoppas att det blir bra för dig idag, hur det än blir. Du har ju matte med dig också. Dessi och vi tänker på dig och idag skulle hon inte vilja jaga dig alls!

Monica i Lysekil sa...

Hej pElle!
Jag har skrivit till dig flera gånger förut, och jag har saknat dina brev och heller inte hört så många rapporter från matte i det senaste.
Nu skriver hon om att du har magrat och har en bula över ögat, och jag hoppas innerligen att djur-doktoren kan hjälpa dig i dag.
De är nog snälla på sjukhuset, så du behöver inte vara rädd.
Och så har du ju matte med dig.
Varma tankar till dig lilla pElle-kissemissen!
Så får du hälsa till matte också,
jag vet hur mycket hon tycker om dig!

Evas blogg sa...

Varma kramar till dig PElle!

Eva i Tyresö sa...

Så många varma tankar till Pelle från Eva o Ulf
Skönt du kan nog inte vara nervös......men matte kan....

Elisabet. sa...

Till er alla: jo, matte är lite orolig. Jag hörde hur hon sa till nån som ringde att ..."det är ju det där att pElle förstår ju såklart inte vad det är fråga om och varför dom ska klämma och ha sig och kanske sticka hål på den där bölden? Han förstår ju inte att jag inte vill honom något illa."
Så sa hon.
Snart ska vi åka.
Matte har tagit fram en mjuk filt.
Och så¨, jag förstår inte varför egentligen, har hon inte tagit på nån mascara idag.

UllaMona sa...

Håller tummarna för dig idag pElle, du ska se att det kommer att gå bra.
Hälsa matte från mig.

Fourmum sa...

Kram!!

Fourmum sa...

Kram!!

Fourmum sa...

Kram!!

Fourmum sa...

Kram!!

Jessica sa...

Stryker lite över pälsen och hoppas allt går bra.

Kram till dig och matte.

Melody and M.E sa...

Massa nospussar till pElle
från Melody !

SoF sa...

Fram med näsduken...

♥ ♥ ♥

Turtlan sa...

Mycket som gör ont i hjärtat just nu. Små katter och kära pappor.