onsdag 15 maj 2013

Den där lediga dagen ...


... börjar med grå himmel och friska vindar.

Jag får höra att solen minsann strålar på den skånska slätten och några timmar senare har molnen skingrats även i landet Halland, i alla fall i den södra delen.

Så jag slår mig ner på stentrappan, allt medan harry lullar på uppe i slänten - den som är översållad av vitsippor - och i någon halvtimmes tid blir vi där .., han på sitt håll och jag på mitt.

Med solen kommer kraften tillbaka; det är verkligen som ett mirakel - eller inte -.

Och jag rensar ogräs i rabatten mot sydväst och Lilla Fröken Gullviva är så fin, så fin och jag blir så glad och tänker att den påminner mig om min mamma.

I vår rabatt i Malå växte Primula Veris - gullvivan - och Aurikles, som jag snabbt tog bort när vi långt senare köpte huset och prompt skulle förändra - då skulle det vara buskar i stället -!

Nu är det tvärtom .., nu gläds jag alldeles omåttligt åt dom här gula små skönheterna.

Så kan livet vara.

Inga kommentarer: