söndag 12 maj 2013

En söndag i maj ...


... är pv i lägga-glas-på-taket-tagen.
Två rutor har kommit på plats och han är nöjd och glad.
Jodå, jag har fått hjälpa till, i alla fall med den första glasskivan.

Dom bruna plattorna där harry sitter, det är isolering.
Ovanpå detta kommer så sand och någon slags sten, vi får se vilken.
Till vänster blir det en öppen bädd.
Längst framme ska det finnas ett litet bord och två stolar och där ska vi sitta och bara njuta när allt är på plats.
Och som ni förstår viker harry inte ett ögonblick från husses sida.


På eftermiddagen kommer Eva från Tyresö och hälsar på, tillsammans med Långe Maken.
Vi går på promenad i hagen ner mot havet .., upptäcker världens underligaste blomma som växer alldeles intill en porlande bäck, eller egentligen på kanten .., och vi säger unisont att detta måste ju vara en tropisk växt?

Senare, när jag har lagt ut bilden på såväl Instagram som Facebook, får vi besked.
Det är både Mian och Bert som vet vad det handlar om; detta är en Skunkkalla.
Tack för hjälpen, hör  ni!



I hästhagen - där det för närvarande är tomt på hästar - växer små och större sällskap med de alla mest ljuvliga styvmorsvioler!

Och slånbärsbuskarna är på gång att blomma., Eva visar mig hasselbuskar och ser man på .., där, på marken, ligger halva skal av hasselnötter!

Så har det tittats på Mästarnas Mästare och jag kan på en säga vem jag håller på; nämligen Magdalena Forsberg.

5 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

... och jag håller på Anna Lindberg.

Elisabet. sa...

gunnar: hon kommer säkert att vinna ..., hon är ju mästerlig!

Turtlan sa...

Håller med Gunnar jag!!!

Heja Anna! (en värmländska till )

Men herre je, jag tyckte först att PV stod i luften eller på en sån där grön "pinne". Men sen så såg jag pallen.

Jobba med glas, nervöst tänker jag. Är det riktigt glas eller något slags plastglas?

God byggnadslycka!

Titanium sa...

Jag håller på både Magda och Anna. Det spelar faktiskt absolut ingen roll vem av dom som vinner. Dom två är mina MM-favoriter genom tiderna. Sjukt imponerande. Om Bernt vinner blir jag sur. Inget ont om honom egentligen men dom andra två är ju superbäst. Jägarvilsrekord av Magda och hon hade säkert kunnat sitta hur länge som helst om det hade behövts.

Elisabet. sa...

Turtlan: det är förstärkt glas, men det KÄNNS inte särskilt förstärkt ,-)
Jag är livrädd när vi försöker baxa det på plats!

Titanium: I stort sett håller jag med i allt du skriver. Dom är suveräna!